Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av specos
En intressant historia:

En bekant sålde en långmilad diesel-Volvo till en känd bilskojarsläkt. Denne skruvade mätaren och försökte sälja den vidare. Lyckades inte.
Det var reparationer på bilen som skulle göras för ca 10 000 kr för att den skulle gå igenom besiktning. Om dette skedde eller han fick igenom den på annat sätt (troligt...)är oklart. Hur som helst fick den ny mätarställning. Försök till försäljning igen, lyckas inte.

Överlåts sedan till en man som äger ett 40-tal andra bilar. Bilen ställs av. Något frågande blir vi. Ser att bilen är avregistrerad. Ringer och kollar. Då har den exporterats till Polen.

Frågan är då: Vill polackerna ha våra långmilade diesel-Volvos, eller kan de anses billiga (om man som i det här fallet skruvar tillbaka mätaren 15 000 mil) och en förtjänst kan uppstå?
av Lövet
Inget ovanligt att bilar exporteras till länder där mätarställningar har mindre betydelse. Dock tror jag inte Polen är särskilt vanligt, det brukar vara fattigare länder.
Råd vid motortvätt

Jag vet inte jag men jag tycker det duger gott att[…]

Dimljus v70 97

Jag är med, får koppla imorgon. Bilen &[…]

V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]

Hur ser denna process ut?