Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av OC-RA
Jaha, så då ska man komma ut ur anonymitetens skön mörker.
Är en "hårt" arbetande tidningstryckare som endast jobbar natt.
Har tre vuxna barn och en sladd på 11 år (och nej det är samma fru till alla) själv är jag 46.
Gillar egentligen allt som pluttrar och smäller men på senare år så har intresset mer och mer svängt över till båtar. Och ju snabbare ju bättre. Funderar just nu på om jag ska köpa en skiboat, men det kanske är lite för mycket pengar för så få tillfällen att kunna använda den, tror inte heller för ett ögonblick att jag ska kunna få ner frun i den. Annars är väl idrottsintresset rätt så stort i alla fall innan fotbollssäsongen dragit igång, tänker då på mitt kära IFK Norrköping som gång efter annan lovar mer en dom håller. Men det ser bättre ut just nu än på länge men som sagt det startar ikväll så då får vi se. Förövrigt så går jag till gymmet 4 ggr i veckan och har så gjort i 15 år.
Man borde då se ut som en broiler efter så länge men antagligen är det skillnad på havregrynsgröten som dom "stora" grabbarna äter.
Men jag är nog för gammal att lägga om till en "starkare" kost.
Nu har jag skummat lite på ytan, får väl se i framtiden om man kliver fram ännu längre ur skuggan.
Användarvisningsbild
av DJ
Daniel

33 år

Har tagit med Gas-Volvon i flyttlasset till Holland, för att jobba på ESA.

3 barn, fru, husvagn....

Åker hellre runt i min Lotus Elise, men man måste ju ha nåt familjeåk och tillika husvagnsdragare.

Förutom familjen och sportbilsåka gillar jag livsnjutarintressen som musik, resor, mat och dryck.

Jag önskar jag hade tid att golfa lite också.
Användarvisningsbild
av exup
Patrik
35år
Sambo sedan 7år tillbaka inga barn än men det kommer(hund har vi),bor i en stor kåk i Hyltebruk(utanför halmstad).Är också en whiskye älskare lagavulin hör till favoriterna,mitt största intresse måste va Motorcykel,kör ofta när tillfälle ges.Jobbar på StoraEnso sedan 17år tillbaka,har mestadels jobbat inom mek/underhåll men nu gått över till processen där jag jobbar 3-skift vilket jag trivs med.
av Daddan
David, 28 år, bosatt i Stockholm.

Jobbar med att komponera anbud och vrida och vränga på kundkrav och försöka se till att vi uppfyller allt samtidigt som kalkylerna ska hålla.

Flyttade från Göteborg till Borlänge för att plugga på högskola och hittade mig en stockholmsk fru dessutom. Vi väntar nu vårt första barn i början av juni.

Allmänt händig (om man får säga det själv) och skruvar allt från ikeamöbler, cyklar, inredningssnickerier, elektronik och bilar.

En och annan Laphroaig spetsad med en skvätt vatten hinner man med också.

Funderar på hur tiden ska räcka till för allt pysslande nu när den lille ska komma.
av Kena
David, som småbarnsförälder räcker tiden aldrig till, det är då man får börja prioritera.
av Noodles
Daddan skrev:David, 28 år, bosatt i Stockholm.

Jobbar med att komponera anbud och vrida och vränga på kundkrav och försöka se till att vi uppfyller allt samtidigt som kalkylerna ska hålla.

Flyttade från Göteborg till Borlänge för att plugga på högskola och hittade mig en stockholmsk fru dessutom. Vi väntar nu vårt första barn i början av juni.

Allmänt händig (om man får säga det själv) och skruvar allt från ikeamöbler, cyklar, inredningssnickerier, elektronik och bilar.

En och annan Laphroaig spetsad med en skvätt vatten hinner man med också.

Funderar på hur tiden ska räcka till för allt pysslande nu när den lille ska komma.
David
Vad och när läste du i Borlänge? :)
av Daddan
Kena: Tänk att den som kommer sist plir prioriterad först.

Noodles: Elektroteknik 1998-2001. Jag hann med två sommrar på prelaq på SSAB dessutom. Jag passar INTE som skiftarbetare (4-skift). Sover när alla är vakna, äter middag till frukost och ständig tidsomställning som gör en tröttare än en trevlig helkväll på stan.
av 740wennberg
matzen10 skrev:740wennberg: Har du vägarna söderut så skulle jag behöva din expertkunskap i tvättstugan...Det blixtrar och grejar ibland. Ska det göra det? Tills jag vet ordentligt skickar jag in min sambo för säkerhetsskull. Vi skulle ju kunna prata lite hockey samtidigt som du kommer! Fast när jag tänker efter vetikatten...
Och för lite drygt 1 år sedan var jag i Boden/Luleå så det är inte mer än rätt att du kommer till min stad nu! :-)

M V H
---> Matz
Hehe, helt rätt o skicka in gumman dit, det ska ju dock blixtra lite från vitvaror efter som det är konstruerat av kvinnor för att dom ska trivas med dom. (!?)

Klart vi kan prata hockey, en mening sen kan jag inget mera, Sjödin, sveriges älsta o bästa vad han nu spelar h0h0h0.

oJSAN OJSAN, vad har du gjort i luleå/boden? har jag vägarna förbi Peter Flack land ska jag komma ihåg ditt namn, vad du nu heter :lol:
Användarvisningsbild
av Ante018
Ante,nyss fylda 35 år,sambo och 3 barn(4,8,11år)jobbar på Himla.se sedan ca:5 år tbx,tidigare var jag tuckförare och Moving skötare på Slotts AB.Försöker få tiden att räcka till allt....Familjen går ju först sen kommer bilen....en 745-90 som vårdas ömt..Sitter även som Admin i Uppsala Volvoklubb....försöker njuta så mkt det bara går,man vet aldrig när man hamnar i träfracken...
Ha det bra...........................Ante
Användarvisningsbild
av Janne Flash
En 33 åring från hylte som kollar in på forumet lite då och då för att se om man kan få svar på sina frågor när man ska fixa till bilen eller nått krånglar(och det gör det ju :wink: ).
Bor i en tegelvilla från 50talet med min sambo och våra två barn(F:9år,P: ½år), rattar Volvo V70N på jobbet som taxichaufför. På fritiden pulas det på kåken, i trädgården å på bilen om det blir tid över. när dagen börjar lida mot sitt slut slår man upp en liten wirre(helst en från öarna) eller en kall öl å snackar med polarna eller en granne.
Framtids planer på bilen. dubbla skärmar i baksätet ngn sorts mediaspelare samt ett litet chip för att pigga upp den gamla 140hästarn (D)
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]