- tor 06 aug 2015, 01:28
Sen har iaf inte jag lyckats hitta någon passande regulator för dom flaskorna. Det är ju inte direkt standard-svetsgas-tub anslutning :roll:
Men om du provar får du gärna rapportera hur det funkar. Skulle ju vara bra smidigt som en nödlösning, som du sa, en fredagskväll när gasen tar slut :roll:
volvo244gle skrev:men när den är tom så blir det troligtvis SodaStream + regulator! De tuberna innehåller drygt 400 g Co2 och kostar typ 39 spänn att förnya. ;)När jag forskade i det där(hade exakt samma tanke, dom är ju som sagt billiga) så kom det fram att sodastream-tuberna inte kan leverera tillräckligt högt 'tryck' för att vara effektivt som skyddgas. Plus att dom tar slut på en kvart ungefär(konstant svetsning), så det blir snabbt dyrare än en 5l fyllning.
Sen har iaf inte jag lyckats hitta någon passande regulator för dom flaskorna. Det är ju inte direkt standard-svetsgas-tub anslutning :roll:
Men om du provar får du gärna rapportera hur det funkar. Skulle ju vara bra smidigt som en nödlösning, som du sa, en fredagskväll när gasen tar slut :roll: