Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Paulo77 skrev:Skulle någon kunna förklara varför dessa nu oxå ej längre rekommenderas för T8? Va inte så för nån vecka sen: http://accessories.volvocars.com/en-no/ ... 82343/2016
Man uppdaterar väl info kontinuerligt, eftersom bilen inte byggs än så säljs det väl troligen inte så mycket tillbehörshjul. Troligen skall väl inga 18" säljas till T8 alls på grund av bromsarnas storlek och tillbehörslistan uppdateras allteftersom..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Paulo77 skrev:Vet inte vad som hände med min sista länk men ska gå till 20" 5-Double Spoke Black fälgarna. 18" fälgar fattar jag. Men 20" fälgar??
Klistrar jag in den länken så går den till 18" , men hursomhelst... Är det inte bara ett skrivfel så kan det ju ha med vikt/bärighet på grund av designen att göra.

/Thomas
av Paulo77
Tack XC90_Executive!

Jag har haft jättesvårt att från Volvos hemsida utläsa vilka fälgar passar till vilken modell och framföallt vilka fälgar som är klassade som vinterfälgar. Får dessutom olika resultat mellan om jag väljer apparna "Bygg din Volvo" och "Volvo Hjul".

För att ge ett annat förvirrande exempel. Väljer jag en Twin Engine från Appen Bygg din Volvo så försvinner den fälgen som tillvall under "Fabriksmonterat" men finns kvar som tillval under "Vinterfälgar". Dessutom är det ytterligare förvirrande att det under Fabriksmonterat står fälgarna på under deras svenska namn medan det under Vinterfälgar benämns de på engelska namn.

Van från andra kommersiella sidor att hemsidor ska vara väldigt lättförståeliga. Här har Volvo myclet att jobba vidare med.

Så, till huvudfrågan. Vilka VINTERfälgar passar T8?

Tack för er tid!

Vad sjutton heter tvärbalken som sitter strax[…]

Det är inte så att du har blinkers som […]

, så jag kan dra 300 kg mer jämf&oum[…]

S80 -99 styrservo

Nej det ska inte vara så, det som lossnat sk[…]