NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Priset är i överkant för dom vet att vi vill ha ett system som fungerar bra(om det nu fungerar bra dvs).
Är allt enkelt installerat så är det nästan värt det.
Men väntar gärna på riktiga recensioner :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Har varit många och ibland långa diskussioner om denna produkt på Swedespeed bland annat. Efter att ha haft "Coming soon!" i säkert 2 år så är jag lite glad att de faktiskt fick ut produkten, men den är för dyr för mig. Hade den lanserats för 2 år sen så hade det nog sett annorlunda ut. Alternativt att jag hade köpt min V50 först idag och planerat att behålla den en tid.

Samtidigt ser den ganska lovande ut, integrationen av den "gamla" displayen som visas i den nya är horribel men det kankse inte fanns någon workaround på den informationen, annat än att ändra färg. I övrigt ser det helt ok ut och specsen visar intressanta funktioner. Vet flera på ovan nämnda forum som är högst intresserade så vi lär nog snart få se mer av denna in action.
av timebandit
grillchips skrev:Har varit många och ibland långa diskussioner om denna produkt på Swedespeed bland annat. Efter att ha haft "Coming soon!" i säkert 2 år så är jag lite glad att de faktiskt fick ut produkten, men den är för dyr för mig. Hade den lanserats för 2 år sen så hade det nog sett annorlunda ut. Alternativt att jag hade köpt min V50 först idag och planerat att behålla den en tid.

Samtidigt ser den ganska lovande ut, integrationen av den "gamla" displayen som visas i den nya är horribel men det kankse inte fanns någon workaround på den informationen, annat än att ändra färg. I övrigt ser det helt ok ut och specsen visar intressanta funktioner. Vet flera på ovan nämnda forum som är högst intresserade så vi lär nog snart få se mer av denna in action.
Jo så är det ju. Har även väntat på CuISS i typ 3år också men hans produkt verkar aldrig komma ut heller :(
Sedan har den inte kommit ut på marknaden utan till slutet på året eller början av nästa är det som gäller vid förhandsbokning.
För oss som "planerar" att behålla våran gamla V50 osv så är det nog en bra investering om den nu fungerar så bra som påstås.

Visst finns det alltid mer att önska i design och gränssnitt men tycker ändå det är helt OK om man då jämför med vad sitter där idag :)
Enda nackdelen är DVD enheten som rekommenderas i handsfacket = svårt för en förare att byta skiva, koppla in MP3 eller annat utan att skaffa en förlängningskabel för USB å liknande.

Vi är MÅNGA med Basic utbudet som ser fram emot denna eller liknande produkt :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Absolut! Mot dagens skapligt föråldrade historia så är det ju ett rejält lyft. Såg på SS nu att folk jämfört lite priser mot Dension och GROM och denna går för nästan dubbla men samtidigt skulle jag inte ens vilja jämföra denna mot dessa alternativ. Det är ju en helt annan liga och GROM-interfacet är ju rent ut sagt vidrigt. En vanesak såklart men jag hade inte ens monterat det om jag så FICK en uppsättning.

Om jag låter lite bitter? Ja, det är nog så... Som jag tidigare nämnde så hade jag säkert köpt Bluepower-enheten om den kom för några år sen, nu när jag planerar att byta bil nästa höst (förhoppningsvis) så är 6k på en produkt jag inte kan ta med mig till nästa bil otroligt långt ner på önskelistan. Får väl försöka se det positivt, nästa kärras gadgets kommer kännas enormt mycket häftigare när jag går från V50-stenåldern till nytt och flashigt. ;)

Något annat som också nämndes på SS är att produkten säkerligen kommer med plug n play-kontakter med tanke på all integration av rattknappar, gamla enhetsinfon etc etc. Skulle nog vara lite väl vågat av företaget att bara slumpa ut en skärm och lite kablar och säga "varsegod, här är ett el-schema, sätt igång och klipp kablar, peppar peppar!" Lite meck kommer det säkert bli men förmodligen inte svårare än annat vi skruvat på i kärran.
av timebandit
grillchips skrev:Absolut! Mot dagens skapligt föråldrade historia så är det ju ett rejält lyft. Såg på SS nu att folk jämfört lite priser mot Dension och GROM och denna går för nästan dubbla men samtidigt skulle jag inte ens vilja jämföra denna mot dessa alternativ. Det är ju en helt annan liga och GROM-interfacet är ju rent ut sagt vidrigt. En vanesak såklart men jag hade inte ens monterat det om jag så FICK en uppsättning.

Om jag låter lite bitter? Ja, det är nog så... Som jag tidigare nämnde så hade jag säkert köpt Bluepower-enheten om den kom för några år sen, nu när jag planerar att byta bil nästa höst (förhoppningsvis) så är 6k på en produkt jag inte kan ta med mig till nästa bil otroligt långt ner på önskelistan. Får väl försöka se det positivt, nästa kärras gadgets kommer kännas enormt mycket häftigare när jag går från V50-stenåldern till nytt och flashigt. ;)

Något annat som också nämndes på SS är att produkten säkerligen kommer med plug n play-kontakter med tanke på all integration av rattknappar, gamla enhetsinfon etc etc. Skulle nog vara lite väl vågat av företaget att bara slumpa ut en skärm och lite kablar och säga "varsegod, här är ett el-schema, sätt igång och klipp kablar, peppar peppar!" Lite meck kommer det säkert bli men förmodligen inte svårare än annat vi skruvat på i kärran.
Haha, ja. Där har dom nya(re) bilarna tagit ett steg framåt just med detta med USB/MP3 osv. Men om man skall stanna kvar i stenåldern så är detta en ganska bra uppgradering(om den nu fungerar så bra det verkar).

Av den informationen som finns så går denna inte att jämföra med GROM som man dessutom måste stänga av MOST Security vilket alla verkstäder INTE vill göra åt en.
Sedan är ju denna en touch display dessutom.

Ja, enligt beskrivningen så är detta Plug & Play. Dessutom står det ju att den är kompatibel med befintlig ICM styrenhet vilket gör att det INTE blir problem med MOST nätverket. Precis så det skall vara.

Ja skall man byta bil är det ju bara slöseri på pengar(om man nu inte känner att man har råd och vill slösa lite då). Men tål att jämföra med att byta mobiltelefon som man egentligen oftast inte heller behöver :)

Visst blir det lite pill, vattenfallet osv måste ju demonteras för att kunna byta och skruva fast DVD enheten i handsfacket men det bör ju inte vara några problem.
Användarvisningsbild
av grillchips
Produkten finns väl inte ute ännu, tror den börjar skeppas tidigast efter nyår om jag fattat det rätt.
B230fk saknar kraft

Känns det som att den saknar effekt när […]

Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]