Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cellen85
svedan skrev:Funkar den inte när det är mörkt ute? Dagtid tror jag det är fullt läge?
Sätter jag handen över sensorn så reagerar den inte alls (Väntar 15-20 sek). Men så fort jag rör ljusreglaget bara någon millimeter så är det som om datorn upptäcker "Åhfan, nu är det ändrade ljusförhållande, jag kanske ska reagera nu?". Är samma sak när jag tar bort handen från ljussensorn, då måste jag roar ljusreglaget någon mm för att den ska uppdatera sig.
Användarvisningsbild
av iigloo
I "dagsljus" går all belysning på fullt invändigt. Testa på kvällen/natten och kontakta Volvo om felet kvarstår.

Ibland går det inte att framkalla genom att bara täcka över. När jag kör i en tunnel dröjer det ett tag innan belysningen dämpas. Ska vara en viss fördröjnig så systemet inte blir för känsligt.
Användarvisningsbild
av Rillee
Sensorn i min bil har ibland svårt att bestämma sig. Speciellt när jag kör på morgonen med solen i ryggen, då blir det lite disco i displayen

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]