Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PierreGS
Då har man bytt gamla XC90 mot en XC70 D4 AWD Classic summum. Vitmetallic och automat. Hittills känns den helt suverän måste jag säga, och den adaptiva farthållaren är ju helt suverän. Det var denna eller en Subaru outback eller passat alltrack, men då inga av de andra erbjuder stolar som Volvon så gick de bort.
Har läst i andra trådar att en del tycker den drar mkt, men min ligger och pendlar mellan mätarens 6.8-6.9, och då har jag ju inte direkt kört supersnålt om man säger så.
Man fick inte köpa polestar direkt till den, när får man göra det? är det 1 år efter ibruktagande, eller är det vid årskskiftet?
av Goblin
Du gjorde rätt val! Ang. Subaru, de må göra bra bilar men fulare får man leta efter...
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte min D5 gick det meddetsamma. Men det var nog för att det var en D5. Av förklarliga själ vill de förstås inte att man ska köpa en billigare modell och direkt kunna få upp den till motsvarande nivå som en D5.
av mattish
Goblin skrev:Du gjorde rätt val! Ang. Subaru, de må göra bra bilar men fulare får man leta efter...
Rätt lätt: Xc70 är ju fulare än Outbacken.... :roll:
av PierreGS
Förutom att outback har mkt sämre stolar så är det också 1500 mil intervall på service vilket gör att jag som kör 4000 om året får serva ofta. Annars är det en trevlig bil, dock rätt mkt plastigare. Mkt bättre awd dock, vi har en forester också, grym drivlina, men mkt mer "bruksig bil". Sedan ärret detta med värmare. Jag har vant mig vid dießelvärmaren och då är det 25 papp extra på subaru, och då är det inte en integrerad lösning. Passat går ju bort då den nya är lika tråkig som den gamla, plus helt kass stolar för mig. Sedan är det ngt med vw som jag stör mig på...Audi A6 allroad går ju fetbort pga urusel bagageutrymme med den extremt branta vinkeln på rutan. Helt kass. fattar inte hur de tänkt där.
Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]