Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
perhall skrev:Jag har sett Jimmie nyligen i en S80 mörk. Inte statsmininstersäkerhetsprofil med ballongdäck men vanlig SÄPO-bil. Tror alla mininstrar och partiledare, utom de med höjd säkerhetsnivå, åker omkring i SÄPO-bilar efter vad som passar för dagen, dvs. S80 7-serie, X5...
Han svetsarn åker väl oftast Audi A6 L (Lang?).
av oldtimersmc
Utbrände "1/4 Nöff" åkte ingenting utan tog 8 mån semester o killade på våran nota, vilken hjälte.
Ställ honom framför en svets, då står han bara o skorrar.

Djävla trist att det alltid skall landa i små nasserier.
av skrothögen
Erixs skrev:
Kryss70 skrev:
Verdi skrev:Ni som gapar om några dl extra per mil kan ju kolla upp hur mycket koldioxid en flygresa till Thailand släpper ut.
Politikerna som gapar om miljöskatter tills halsen exploderar kan ju fundera kring regeringsplanet :roll:
Speciellt när man inte ens kan ta taxi till Arlanda utan låter planet flyga till Bromma först :roll:
http://www.svt.se/nyheter/flog-fyra-mil ... erhamtning
Det bästa är att taxiresan är dyrare pga våra skatter än vad flygresan är, det kallas miljötänk efter plånbok mina damer och herrar
av Verdi
apersson850 skrev:Jag tvivlar i alla fall på att det är en miljömässigt god idé att hålla sig med två bilar, en för att minimera förbrukningen de resor där utrymme och dragförmåga inte behövs och en annan för resten av resorna.
Absolut. Tillverkningen av en bil släpper ut mycket växthusgaser och kräver resurser också och det kompenserar man nog inte så snabbt med några dl per mil mindre... Kan man hålla en gammal Volvo 940 vid liv istället för att skrota den så är den säkert ett bättre miljöval än en ny Prius även om den drar dubbelt så mycket soppa.
av Verdi
Kryss70 skrev:
Verdi skrev:Ni som gapar om några dl extra per mil kan ju kolla upp hur mycket koldioxid en flygresa till Thailand släpper ut.
Politikerna som gapar om miljöskatter tills halsen exploderar kan ju fundera kring regeringsplanet :roll:
Visst är det viktigt att föregå med gott exempel men i absoluta tal så är utsläppen från regeringsplanet INGENTING. Håller med om kritiken just vad gäller regeringsplanet men i allmänhet tycker jag vi medborgare ställer för höga krav på politiker. De är också människor och gör fel. Så länge det är misstag som är rimliga så köper jag det. Men när det är uppenbart att de försökt mygla med saker som går emot deras egen politik, som Romson med båtfärgen, så tycker jag de förtjänar ett drev.
Användarvisningsbild
av ER
Politiker skall leva som dom lär i alla situationer och det oavsett vad det gäller. Detta görs inte och kommer få konsekvenser för svetsloppan 2018 då vänstersoppan levt allt annat än som dom lär samtidigt dom anser folket skall ställa upp med öppna armar och plånbok.
av snabbis
EjS skrev:
snabbis skrev:Var i danmark i veckan, jävlar va billig diesel, 8.48 , Hasmark strand.
Transportindustrin (typ dsv, Maersk etc.) är stor i Danmark och då har man valt att sänka skatten på diesel jämnfört med bensin.

Därför är dieselbilandet än mer populärt i dk jämnfört med Sverige.

Om man är leverantör till oil & gas är det dock väldigt väldigt tråkigt med låga priser.

Hasmark är trevlig camping - men dyrt! Jag håller till i närheten (på sydkusten). Hoppas det var en bra semester.
Vi bodde i hus ute vid stranden, bekants stuga. Handlade mat nere i Otterup, tyckte maten va riktigt billig med, med tanke på vad man läst. Trevligt där nere. Nästa gång får vi ta en kaffe (öl tom) kanske :)
Användarvisningsbild
av mikethebik
Verdi skrev:
apersson850 skrev:Jag tvivlar i alla fall på att det är en miljömässigt god idé att hålla sig med två bilar, en för att minimera förbrukningen de resor där utrymme och dragförmåga inte behövs och en annan för resten av resorna.
Absolut. Tillverkningen av en bil släpper ut mycket växthusgaser och kräver resurser också och det kompenserar man nog inte så snabbt med några dl per mil mindre... Kan man hålla en gammal Volvo 940 vid liv istället för att skrota den så är den säkert ett bättre miljöval än en ny Prius även om den drar dubbelt så mycket soppa.
Korrekt Verdi, min gamla Buick 56:a är oerhört miljövänlig trots lite högre soppaförbrukning, att hålla en gammal bil vid liv istället för att köpa nytt sparar mycket energi, dock är det inte bra för världsekonomin om alla gjorde likadant, men det är en annan fråga...

Mike
Användarvisningsbild
av mikethebik
ER skrev:Politiker skall leva som dom lär i alla situationer och det oavsett vad det gäller. Detta görs inte och kommer få konsekvenser för svetsloppan 2018 då vänstersoppan levt allt annat än som dom lär samtidigt dom anser folket skall ställa upp med öppna armar och plånbok.
Som man brukar säga åt barn, "gör som jag säger, inte som jag själv gör"...

Mike
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]