Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ER
Man lyfter bakhjulen upp på dolly, framhjulen i hjullyft så inget hjul behöver snurra. Finns varianter där man kan både lyfta en bil ståendes på sina hjul och sen snurra bilen runt sin egen axel så det går att flytta bil sidledes och ur situationer man inte tror är möjligt.Är bilen skrot så är det skit samma så bara dra upp på flaket då det man orsakar i form av skador är mindre relevant när det inte skall repareras.
av mattish
StefanN skrev:
Schmoyoho skrev:
StefanN skrev:Det lär nog va olika då, min måste ha motorn igång.
Testa med nyckeln i läge II (håll startknappen intryckt utan foten på bromsen några sekunder). Då kan iallafall jag flytta växelspaken som om motorn var igång.
Kan stämma, tror bara jag testat läge I.
[youtube]JQBapAi6p9o[/youtube]
ER skrev:Man lyfter bakhjulen upp på dolly, framhjulen i hjullyft så inget hjul behöver snurra. Finns varianter där man kan både lyfta en bil ståendes på sina hjul och sen snurra bilen runt sin egen axel så det går att flytta bil sidledes och ur situationer man inte tror är möjligt.Är bilen skrot så är det skit samma så bara dra upp på flaket då det man orsakar i form av skador är mindre relevant när det inte skall repareras.
Inte enkelt att lyfta upp bilen på dolly och hjullyftar om bilen står trångt inkilad inne i ett parkeringshus. Enklare då att koppla på ström så man får loss broms o rattlås.

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]