Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hatarost
Hawkx skrev:
Hatarost skrev:Hmm, jag beställde en XC70 15/6 men jag har fått preliminärt datum 17/9, vilket känns hysteriskt långt fram jämfört med er andra :roll:
Under den perioden har Torslanda 4 veckor semesterstängt så din leverans åker iväg 4 veckor...
Jo men även med dessa veckor så är det långt fram, men det har nog trillat in fler beställningar under tidiga sommaren.
av mangeV70
I morgon smäller det. Efter 17.500 mil i min manuella XC70 blir det äntligen ny bil med automat. AWD övervägde så man får hålla till godo med den gamla beprövade motorn och lådan. Beställningen gjordes i mitten av maj och det såg länge ut som om den skulle anlända borta i september men efter mycket ångest kom beskedet att jag kunde hämta den nu under semestern.

Det blev en vit XC70 D4 Classic AWD Momentum. Fast drag, Tonade rutor, Keyless och p-radar fram och bak. Sen tog budgeten slut men jag är i princip helt nöjd. Ska bli härligt med en ny bil...
av mangeV70
Bilen hämtad. Känns mycket mer tight i hela karossen. Inte alls samma flexande över ojämnheter.

Och den har BLIS. Det var jag faktiskt lite orolig för.
av Stoffe87
V70 Classic sport beställd
Onyx svart och automatare :D
Navi, voc, paddlar, tonade rutor, styling paketet.
Leverans vecka 42 :( känns väldigt långt ä.
av magnus855
Har varit lite off på senaste tiden då jag jobbat dygnet runt sen jag hämta ut bilen i princip men fick denna av sambon igår när hon hämtat den från mr CAP. Inte bästa kvalité men älsklingen har gått 180 mil nu å måste säga att dom få milen jag kört så är jag djupt imponerad. Ångrar mig inte en sekund
Bilagor
mms_img-2193962631.jpg
mms_img-2193962631.jpg (83.38 KiB) Visad 325 gånger
av JOS
Hur länge brukar det ta att få login till min Volvo? Beställde i måndags och nu är det torsdag. Vill in och kika var i kön jag ligger... Beställde en V60 D5 TE.
av Verdi
Login till min volvo fixar man väl själv? Sen knyter man sitt fordon via nåt nummer i beställningen. Tyvärr funkar inte kö-funktionen så om du vill veta när du får din bil får du kontakta din säljare.

Jag fick precis veta att vår XC70 kommer 27/8. Beställde den nån gång i juni.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Jag beställde en XC70 II D4 AWD Classic momentum Automat för typ en vecka sedan. Solid svart med backkamera, dragkrok, VOC, barnkuddar bak samt automatisk nivåreglering. Leverans mitten / slutet av oktober ... Jag som tycker det är jobbigt att vänta två dagar när jag beställt nått på nätet!!!
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 116

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]