Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Hej

Skriver mest i kunskapens tecken nu då min bil går utan anmärning, men tänkte att detta kan vara bra att veta.
Jag har en Volvo V70 My12 T4 F och det är en automat, går det att bogsera den?

Något jag mer undrar över är om motorn inte startar så står ju bilen i P i min carport och bärgaren vill säkert ha ut den
därifrån innan han kan ta den på flaket, hur får man ur P när bilen inte startar?
Då tolkar jag det som att eftersom det är PS-låda så är det att ringa bärgaren och den lila biten som bilen dras fram för att åka upp på flaket är helt okej, men man ska inte göra runt bilen med rep.
Bra, då vet jag om olyckan skulle vara framme. Tack för alla svar.
mattish skrev:Ddet minsta du behöver oroa dig för är att bärgaren inte vet hur man får ut bilen. Dom kan det!
Ja utan ström är det ju kört då både handbroms o rattlås är blockerade, så ström måste på om bärgaren inte ska behöva släpa ut bilen med våld pga låsta o snedställda hjul.
StefanN skrev:Det lär nog va olika då, min måste ha motorn igång.
Testa med nyckeln i läge II (håll startknappen intryckt utan foten på bromsen några sekunder). Då kan iallafall jag flytta växelspaken som om motorn var igång.

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]