NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
jesperwahl skrev:Kan man söka på VIN-numret på bilen på någon sida för att se vad den är utrustad med?
Ford har en sån funktion, etis.ford.com som är väldigt smidig att använda, kanske finns något liknande för Volvo?
Min Volvo, dock måste du ha ett konto.
av jesperwahl
Tjena! Tack alla för bra svar och råd! Jag är nu ägare till en blå Volvo V50 summum årsmodell 2008. Jag bjuder på två bilder som jag hoppas räcker som tack. Jag klarade inte av smutskänslan så var tvungen att göra en invändig rekond. :)

BildBild
Användarvisningsbild
av svergie2
jesperwahl skrev:Tjena! Tack alla för bra svar och råd! Jag är nu ägare till en blå Volvo V50 summum årsmodell 2008. Jag bjuder på två bilder som jag hoppas räcker som tack. Jag klarade inte av smutskänslan så var tvungen att göra en invändig rekond. :)

BildBild
Älskar det skinnet! Bild
av jesperwahl
JohnB skrev:Grattis till bilköpet, vad blev det för motor?
/John
Tackar! Efter vägande för och emot olika modeller blev det tillslut 1.8F. Min budget lät mig välja på mer utrustning och mindre motor eller vice versa och då blev det såhär. Jag tycker dock den känns ganska trivsam så det blir nog bra :)
av JohnB
Det är nog rätt val då min C30 är snikutrustad vilket är något jag stör mig på nästan varje gång jag kör den.
/John
av tdeimos
JohnB skrev:Det är nog rätt val då min C30 är snikutrustad vilket är något jag stör mig på nästan varje gång jag kör den.
/John
Hehe smaken är som baken. Själv kunde jag inte stå emot när en fin enägars T5a Kinetic med mycket låga mil sänktes mer och mer på blocket så att den slutligen låg 30 000:- under bättre utrustade bilar med MER mil. Jag har faktiskt inte ångrat mig en sekund på två år. Men så lyssnar jag sällan på musik i bilen och tycker att night breaker plus duger fint i jämförelse med xenon. Stör mig däremot extremt mycket på att fastna mitt i bilköer där stressade människor lägger sig 5 meter bakom men aldrig inte riktigt vågar köra om. Då är det bra att ha en lite upphottad T5a för säkra snabba omkörningar!

Tur för sånna som mig att de flesta verkar vara som ni =)
Användarvisningsbild
av Coolvette
Det är ju en balansgång, mer av det ena eller mer av det andra.
Som vi ser finns det olika saker att väga in.

Det viktiga är att du känner dig nöjd med ditt köp, lycka till med bilen.
av 164forever
Hej. Jag lånar tråden lite.
Jag har också planer på att köpa en V50. Kraven är dock bensin, eventuellt bensin/etanol, och automat.
Då är det väl bara 2,4 motorerna som gäller? 1,8 motorn finns väl inte med automat?
Mvh/Håkan

Oj hoppsan, jag slet tydligen av en handbromswire […]

Har iaf luskat ut att den från och med &arin[…]

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]