Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har en Volvo 855-95
har nu problem med kupe fläkten (AC:n fungerar inte längre och är bortkopplad), som brummar väldigt högt när man drar reglaget emot max.
Jag har bytt kupefilter, fläktmotstånd och fläkmotor nyligen, så det kan inte vara det.
Någon som har en ide vad jag ska göra härnäst?

Tack på förhand!
Har du bytt bara fläkt motorn eller hela fläkten alltså komplett motor med fläkt på?.
Är det en pirat fläkt kan det brumma lite pga obalans i fläkt propellern hände mig förra sommaren
på min S 70. Böt till en annan vart då skapligt tyst.
gubbstrutt skrev:Har du bytt bara fläkt motorn eller hela fläkten alltså komplett motor med fläkt på?.
Är det en pirat fläkt kan det brumma lite pga obalans i fläkt propellern hände mig förra sommaren
på min S 70. Böt till en annan vart då skapligt tyst.
Har nu lokaliserat felet till fläkt motorn. Köpte en ny billigare variant på skruvat.se
Vilket verkar ha varit en miss. Jag plockade ut fläktmotorn och den låter helt ok när jag inte har den isatt.
Men när jag skruvar i den igen, låter den fördjävligt. Det är någonting med skruven i mitten som håller själva motorn. När jag försöker skruva i den, så minskar ljudet. Men problemet är att det varken går att skruva i den eller skruva av den, utan den sitter som den sitter.
Så det är väl pirat skit helt enkelt, och man var dumsnål.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]