Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Catharina
Hej. Det här är säkert ingen ny tråd... men ändå.. Finns det en felkodsläsare som kan "prata" med en S70 TDI 00:a.
av Catharina
OK. Jag har nu Volvo Dice Vida 2014D. Men hur installerar jag den... Laptop Win 7 IE11. Men vid install säger datorn att jag saknar ett villkor för installationen. Säger dock ej vilket. Det SKA GÅ, men alla flummiga youtube klipp är bara ... till ingen hjälp, så... hjääääälp. :cry:
av Andreasace
Catharina skrev:OK. Jag har nu Volvo Dice Vida 2014D. Men hur installerar jag den... Laptop Win 7 IE11. Men vid install säger datorn att jag saknar ett villkor för installationen. Säger dock ej vilket. Det SKA GÅ, men alla flummiga youtube klipp är bara ... till ingen hjälp, så... hjääääälp. :cry:
Windows 7 Professional, ultimate eller Enterpise.
Windows 7 home fungerar inte.
4gb ram
30gb ledigt utrymme på c
av Catharina
Jajjamen, nu funkar Dice´n, och den språkar fint med bilen. :D :D Verkar vara nåt med elen till pumpen. För hög signal på dittan och för låg på dattan, felaktig signal på nåt annat. Meeen..... alla dom tåtarna har med pumpen, LMM och turbon att göra. Kanske nåt relä bör bytas.. vet faktiskt inte. Tänkte ta några skärmdumpar och lägga ut dom här på forumet för att få hjälp och tips av er som kan detta. Återkommer.
av Catharina
jodå... pumpen i tanken är trasig. det är liiiiite mysko med den pumpen, det går bara en kabel till pumpen, bara ett stift i kontaktstycket med två kablar anslutna till det stiftet. den ena kabeln går som sagt till pumpen och den andra far iväg nånstans bakom tanken. det finns inget pumprelä, pumpen styrs tydligen av styrboxen. kan nån upplysa mej om hur detta funkar... ursäkta mina små bokstäver, skifttangenten funkar inte.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]