Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kryss70
Grattis!
Riktigt härlig. Som tidigare nämndes är det en rivig motor som uppmanar till blyfot för att det ska hända något. Själv tröttnade jag räckviddsångesten och ständiga mackbesök med snitt 1,25-1,5/mil.
AC:n började kvittra vid exakta 10 000 mil. Automaten växlade en aning ryckig. Kvalitativa däck ska sitta på hjulen också.

Har inte min kvar längre, ögonen dras dock mot en S80 D4 efter att återigen ha påmints om hur enastående Volvos säten sätter absoluta toppklass-standard. Övriga premiummärken kan slänga sig i väggen åtta gånger om. Tackar min XC70 för denna upplevelse.
Användarvisningsbild
av Guligan
Bara att njuta av denna fina bil/motor. Jag körde 3,2:an en del för några år sedan, och kan bara bekräfta vad andra redan skrivit. Trevlig karaktär, fint ljud och rentav snålare än 2,5T.
Användarvisningsbild
av pang58
Har nu kört ca 120 mil och då har den dragit 0,93/mil (verklig förbrukning). Körde Gbg till Helsingborg och trots Hallandsåsen och motorvägsfart låg den på ca. 0,83 (enl bilens färddator) när jag kom fram.
Landsvägskörning med farthållare är inget att bekymra sig över med denna motorn. Däremot blir det spännande med förbrukningen vid blandad körning när jag börjar jobba nästa vecka. Har redan märkt att förbrukning vid stadstrafik är hög. Men vilken underbar motor och komfort! Klart värt någon extra dl.
Hu-650 ersätta på v70

Hej, jag har en Volvo v70 -06 där jag äm[…]

Återkommande värmeproblem

om du tror ha avgaser i kylsystemet, alltså […]

Vida 2014D

ja pirat versioner finns väl om du googlar tr[…]

Har haft exakt samma fel på min 2011. Det va[…]