Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Jag har sett Jimmie nyligen i en S80 mörk. Inte statsmininstersäkerhetsprofil med ballongdäck men vanlig SÄPO-bil. Tror alla mininstrar och partiledare, utom de med höjd säkerhetsnivå, åker omkring i SÄPO-bilar efter vad som passar för dagen, dvs. S80 7-serie, X5...
perhall skrev:Jag har sett Jimmie nyligen i en S80 mörk. Inte statsmininstersäkerhetsprofil med ballongdäck men vanlig SÄPO-bil. Tror alla mininstrar och partiledare, utom de med höjd säkerhetsnivå, åker omkring i SÄPO-bilar efter vad som passar för dagen, dvs. S80 7-serie, X5...
Tacka fan för att han åker säpo-bil , de e ju enda anledningen med att han håller på med det han gör att få va med vid grytorna...
Om ngn tror ngt annat så...
Användarvisningsbild
av mikethebik
oldtimersmc skrev:
perhall skrev:Jag har sett Jimmie nyligen i en S80 mörk. Inte statsmininstersäkerhetsprofil med ballongdäck men vanlig SÄPO-bil. Tror alla mininstrar och partiledare, utom de med höjd säkerhetsnivå, åker omkring i SÄPO-bilar efter vad som passar för dagen, dvs. S80 7-serie, X5...
Tacka fan för att han åker säpo-bil , de e ju enda anledningen med att han håller på med det han gör att få va med vid grytorna...
Om ngn tror ngt annat så...
Tror du likadant om alla andra politiker också?
Tror att de flesta som är invalda i riksdagen har ställt upp för ett högre syfte än att åka SÄPO-bil?
Onödigt av dig också att dra ett helt folk över en kam som du gjorde med danskarna, det har gjorts tidigare mot andra folk med känt resultat, men det var ett skämt från din sida, eller hur? :)
Intolerans gentemot andras åsikter går stick i stäv mot demokratins grundregler, och säger mer om den som uttrycker det än om ämnet eller personen det handlar om!
Oops, nu vart det ännu mera OT!!!

Mike
Användarvisningsbild
av EjS
Mike. Det är helt ok att han provocera lite. Jag bjöd in själva.

Men thumbs up för din kommentar - det är faktisk så jag kännar (och minns) svenskar. Ni är den bästa granne för Danmark man kan tänka sig - men vi borde samarbeta mycket mer!
Användarvisningsbild
av mikethebik
EjS skrev:Mike. Det är helt ok att han provocera lite. Jag bjöd in själva.

Men thumbs up för din kommentar - det är faktisk så jag kännar (och minns) svenskar. Ni är den bästa granne för Danmark man kan tänka sig - men vi borde samarbeta mycket mer!
Håller med!! Samhörigheten är otroligt mycket större än skillnaderna.

Mike
Användarvisningsbild
av EjS
snabbis skrev:Var i danmark i veckan, jävlar va billig diesel, 8.48 , Hasmark strand.
Transportindustrin (typ dsv, Maersk etc.) är stor i Danmark och då har man valt att sänka skatten på diesel jämnfört med bensin.

Därför är dieselbilandet än mer populärt i dk jämnfört med Sverige.

Om man är leverantör till oil & gas är det dock väldigt väldigt tråkigt med låga priser.

Hasmark är trevlig camping - men dyrt! Jag håller till i närheten (på sydkusten). Hoppas det var en bra semester.
av Kryss70
Verdi skrev:Ni som gapar om några dl extra per mil kan ju kolla upp hur mycket koldioxid en flygresa till Thailand släpper ut.
Politikerna som gapar om miljöskatter tills halsen exploderar kan ju fundera kring regeringsplanet :roll:
Jag tvivlar i alla fall på att det är en miljömässigt god idé att hålla sig med två bilar, en för att minimera förbrukningen de resor där utrymme och dragförmåga inte behövs och en annan för resten av resorna.
av Erixs
Kryss70 skrev:
Verdi skrev:Ni som gapar om några dl extra per mil kan ju kolla upp hur mycket koldioxid en flygresa till Thailand släpper ut.
Politikerna som gapar om miljöskatter tills halsen exploderar kan ju fundera kring regeringsplanet :roll:
Speciellt när man inte ens kan ta taxi till Arlanda utan låter planet flyga till Bromma först :roll:
http://www.svt.se/nyheter/flog-fyra-mil ... erhamtning
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66