Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av LiindaJonsson
Tjääna...Nu äre så att jag ha en j*vla volvo 740 b230f 2,4 och den började rycka och va seg på att svara på gasen för en tid sen och de ja gjorde då va att byta soppafilter och då slutade den rycka och gick skit bra tills ja kört ca 1 mil och då började den rycka ännu värre och helt plötsligt dog den och då ja försökte få igång den igen så ville den inte på första försöket...efter andra försöket gick den igång igen. Fattar fan inte va det är som är fel och jag blir galen då ja har förbrukat för många timmar på denna bil redan. De värsta är att jag behöver bilen helst ikväll då ja måste å handla...
Användarvisningsbild
av lennarte
Hur mycket bensin har du i tanken?? Det sitter 2 st bensinpumpar, en i tanken och en under bilen vid filtret. Tankpumpen "hjälper" huvudpumpen under "besvärliga" förhållanden. T.ex om du har lite bensin kvar. Under 1/2 tank måste tankpumpen fungera för att bilen ska gå riktigt. Om du tar bort tanklocket och lyssnar, e.v stick ner en slang (30 cm trädgårdsslang) förbi "luckan" och sätt mot örat så ska det höras ett tydligt "surrande". Är det tyst, kolla säkring 11. Det kan som sagt, hjälpa att fylla upp tanken

Mvh
Lennart
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]