Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
hej ny på forumet ska beställa en xc90 till hösten och tänkte se om det är någon som valt till red key, verkar ju vara en bra ide för 1100 kr om nu eventulla barn lr verkstadspersonal mm ska köra bilen när man kan ställa in max hastighet , den får full säkerhet mm
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ska ha det på T8an sen. Så kan dom på verkstan inte köra skiten ur den och det går t.ex att begränsa stereovolymen osv. Perfekt! :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Barn är inte tänkta att köra bilen hoppas jag :wink: Hade hellre satsat på en Blackvue Dashcam istället och stämt skiten ur verkstaden om de kört skiten ur bilen istället men framförallt ha nytta av kameran själv. Litar du inte på folk så låna inte ut bilen, så vill de köra får de köpa en helt enkelt. Men den där nyckeln var riktigt läcker i alla fall. :)
av wetterstrom
kanske men kamera är väl inte tillåtet ändå om du inte har rätt papper mm så du kan aldrig anväda det mot personalen isåfall
av wetterstrom
XC90_Executive skrev:Ska ha det på T8an sen. Så kan dom på verkstan inte köra skiten ur den och det går t.ex att begränsa stereovolymen osv. Perfekt! :-)-)
oja tänker som du men blir tyvärr ingen T8 för min del, klart att det inte är en värsting merca lr något sådant men ändå 1100 kr som sagt är inte många kr var det 11000 så skulle jag aldrig köpa till det
Användarvisningsbild
av svergie2
wetterstrom skrev:kanske men kamera är väl inte tillåtet ändå om du inte har rätt papper mm så du kan aldrig anväda det mot personalen isåfall
Två fel av två möjliga i den meningen :D

1. Kamera är laglig så länge den endast är på när du sitter i bilen med tändning på.

2. Vi har fri bevisprövning i Sverige, så även om sättet du samlat in beviset på, så går det lika bra att använda :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag litar i alla fall på min Volvoverkstad. Bilprovningen likaså som man förövrigt kan bli med under hela besiktningen och snacka lite.
Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]

S80 -99 styrservo

Tack. Då kan detta vara det som är fele[…]

Nej, det har jag inte, är min mors bil s&arin[…]