Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Bäst är då kanske att vi delar upp alla utsläpp per person.. 9 miljarder smådelar... då blir det så små summor per person att det inte har någon betydelse om vad någon gör. Så har vi löst hela klimatkrisen... Smart.
Ja, de kända oljereserverna ligger ju på ca 20.000 liter per person. Så om man vill använda dem till att pendla till jobbet i 10 år eller bränna up dem på studs i ett par thailandsresor är ju ett val.

Jordens vapenarsenals sprängkraft motsvarar väl ca 2.500 dynamitgubbar per person, det kunde vi ju också dela ut så får alla välja hur man vill smälla av dem på en gång, eller kanske några styck om dagen kommande åren.
Mwi skrev:
joel80 skrev:Skulle dom ägt fordon är det väl nån som gnäller på att dom inte lever som dom lär.. Fast å andra sidan är det väl kanske så att dom har bil i familjen men den står på sambon/maken..
Privatekonomiskt är det säkert bättre att åka taxi för våra skattepengar än att äga en egen bil.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13054021.ab
Sedan slipper man ju träffa pöbeln också, det får räcka att träffa den när det är valår :roll:
Avskyvärt. :-(O)
llesrof skrev: Varför borde egentligen inga bilar förutom de som drivs av gas (antar att du menar biogas) få kallas miljöbilar? För att oljan ser ut som ny efter 2500 mil eller av någon annan anledning?
Biogasen är oftast lokalproducerat och helt koldioxidneutralt, avgaserna retar inte av i halsen som det gör från en dieselmotor.
Dock skulle jag aldrig köpa en gasbil privat pga kort räckvidd, tar lång tid att tanka och det lönar sig inte ekonomiskt, men ur miljösynpunkt är det absolut bäst :wink:

/Kalle
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Idag har bilden varit på service, under 3K h[…]

Råd vid motortvätt

Jag vet inte jag men jag tycker det duger gott att[…]

Dimljus v70 97

Jag är med, får koppla imorgon. Bilen &[…]