Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zilv
Vad alla pratar om arbete och bilförsäkringar , ingen som har tänkte på allt annat som ska vara bra oxo ? som tex sjukvård har ni någon aning om hur många olika bidrag det finns om ni skulle få ett sjukt barn resten av livet? tänk på dom som är ordentligt sjuka och som vill jobba som blir drabbade pga alla som fuskar Och av att folk tror på några hundra lappar extra i månaden är bra.
Men det finns ju tydligen lättköpta röster !?
Mer pengar som alla säger? vart kanske på lönespe men inte i slutet , skiftar ju bara på skatterna, och ser till att dom som har gott om pengar får ännu mer pengar.
Ser ju bara på skatterna som dom vill ta bort inte fan gynnar det mig som har en vanlig villa.
Skillnad om jag hade haft en ordentlig villa som är värd xx,x miljoner.
Men så håller jag med på att mycket av våra skattepengar går åt på skit grejer som ta in invandrare , har ju egna problem hemma i sverige att ta hand om innan vi tar hand om problem utanför!! fängelse, det är ju för fan 3-5 stjärnors hotel med 3 rätters middag tv tvspel hobbys data arbete , i fängelse så ska man ha riktigt jävla tråkigt!
Och förresten så kan vi ju sänka alko skatten =P
av anp
Ganska intressant svarsstatistik på ab´s fråga "Kan leva på din lön?"
http://www.aftonbladet.se/vss/special/s ... 42,00.html

Nu kan vi ju inte ta vare sig AB eller frågeresultatet som någon trovärdig källa eller så, men visst är det lite intressant att endast 53% av ca, 23000 personer svarar ja på frågan om man kan leva på sin lön.

Jag kan svara ett knappt ja på frågan. Jag kan leva på den, men inte så mycket mer egentligen.
av matzen10
Zilv skrev:Vad alla pratar om arbete och bilförsäkringar , ingen som har tänkte på allt annat som ska vara bra oxo ? som tex sjukvård har ni någon aning om hur många olika bidrag det finns om ni skulle få ett sjukt barn resten av livet? tänk på dom som är ordentligt sjuka och som vill jobba som blir drabbade pga alla som fuskar Och av att folk tror på några hundra lappar extra i månaden är bra.
Men det finns ju tydligen lättköpta röster !?
Mer pengar som alla säger? vart kanske på lönespe men inte i slutet , skiftar ju bara på skatterna, och ser till att dom som har gott om pengar får ännu mer pengar.
Ser ju bara på skatterna som dom vill ta bort inte fan gynnar det mig som har en vanlig villa.
Skillnad om jag hade haft en ordentlig villa som är värd xx,x miljoner.
Men så håller jag med på att mycket av våra skattepengar går åt på skit grejer som ta in invandrare , har ju egna problem hemma i sverige att ta hand om innan vi tar hand om problem utanför!! fängelse, det är ju för fan 3-5 stjärnors hotel med 3 rätters middag tv tvspel hobbys data arbete , i fängelse så ska man ha riktigt jävla tråkigt!
Och förresten så kan vi ju sänka alko skatten =P
Nja, dom som höginkomsttagare får en större sänkning i kronor räknat. Å andra sidan är höginkomsttagare, oftast, skolade en längre tid än t.ex. mig själv, så det är väl rimligt?!? De flesta har/haft studielån på flera hundra tusen att betala tebax oxå. Och om en kemist skulle ha samma lön som en undersköterska tror jag det blir dåligt med målarfärg och läkemedel.. Även om inte Lars Ohly är med på det..

Eftersom jag jobbar inom sjukvården tar jag ditt exempel på sänkt alkoholskatt som naivt. Likväl som om det hade varit sänkt tobaksskatt.
Eller så misstänker jag att du skojar :o

Apropå fängelse så är de flesta någotsånär välutvecklade länderna inne på linjen att det ska vara ett frihetsberövande straff och vård. Inte ett förvaringsställe a`la Brasilien eller liknande. Som tur är! I annat fall skulle åtminstone jag vara paranoid att vistas med andra människor.

Menar du förresten att ett skadat barn inte ska ha rätt till ersättning, eller vad menar du egentligen?

Eftersom du gärna ville prata annat i tråden så får du väl starta någon debatt med lite innehåll och tydligare ställningstagande oxå.

---> Matz
Användarvisningsbild
av AndreasC
Mer eld till debatten :)

kan vara lite olämplig för barn..
Användarvisningsbild
av mrsniper
AndreasC skrev:Mer eld till debatten :)

kan vara lite olämplig för barn..
Den var 8) .
  • 1
  • 3