Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I vintras tittade jag på en XC60 på Kvd i Kungälv som hade gått 30 tusen mil, den kändes väldigt fräsch för att ha gått så långt. Den hade tidigare gått som taxi hos PM logistik i GBG. Men nu när jag slog på reg- numret så stod det att den bara hade gått ca 12.000 mil vid senaste besiktning & någon antagligen köpt den från kvd, haft den kort dit och sedan skruvat mätaren & sålt den vidare. Hur vanligt är detta egentligen? Undrar om de som har bilen vet att den har rullat minst 30.000 mil.

Ska hålla lite koll på den fullutrustade XC90 D5 R-design 2012 som rullat 36.000 mil som ligger ute på kvd nu. Vore ju olyckligt om det hände samma sak med denna.

Bild
simonhalmstad skrev:I vintras tittade jag på en XC60 på Kvd i Kungälv som hade gått 30 tusen mil, den kändes väldigt fräsch för att ha gått så långt. Den hade tidigare gått som taxi hos PM logistik i GBG. Men nu när jag slog på reg- numret så stod det att den bara hade gått ca 12.000 mil vid senaste besiktning & någon antagligen köpt den från kvd, haft den kort dit och sedan skruvat mätaren & sålt den vidare. Hur vanligt är detta egentligen? Undrar om de som har bilen vet att den har rullat minst 30.000 mil.

Ska hålla lite koll på den fullutrustade XC90 D5 R-design 2012 som rullat 36.000 mil som ligger ute på kvd nu. Vore ju olyckligt om det hände samma sak med denna.

Bild
mätarställningen är suspekt kan jag hålla med om men att den är i gott skick invändigt kan bero på att dessa personer som kört den är pedantiska då transporterna oftast består av högre personer inom Volvo.... :)
av JimmyK
simonhalmstad skrev:I vintras tittade jag på en XC60 på Kvd i Kungälv som hade gått 30 tusen mil, den kändes väldigt fräsch för att ha gått så långt. Den hade tidigare gått som taxi hos PM logistik i GBG. Men nu när jag slog på reg- numret så stod det att den bara hade gått ca 12.000 mil vid senaste besiktning & någon antagligen köpt den från kvd, haft den kort dit och sedan skruvat mätaren & sålt den vidare. Hur vanligt är detta egentligen? Undrar om de som har bilen vet att den har rullat minst 30.000 mil.

Bild
Vad är det för hemsida som skärmdumpen kommer ifrån?? Intressant att kunna få fram historien på bilar
av Luthor
Vad fan, kollar folk inte upp bilarna innan de köper dem? Besiktas första gången (efter ca tre år som den skall), sedan besiktas den igen efter ca nio månader, detta trots att den inte skall besiktas förrän maj-september 2016??? Även ägarhistoriken ser ju skum ut, eller insåg den 29-åriga kvinnan från Göteborg att hon blivit lurad? Blir så förbannad på folk som skor sig på andras dumhet (lathet, okunskap)...
Jag tänker mig att det är den 40 åriga mannen ifrån Huskvarna som bluffat & gjort något med mätaratällningen sedan sålt den vidare till den 29 åriga kvinnan och sen kanske hon ställde över bilen på sin man men det är ju bara lite spekulationer.
av valln
simonhalmstad skrev:Jag tänker mig att det är den 40 åriga mannen ifrån Huskvarna som bluffat & gjort något med mätaratällningen sedan sålt den vidare till den 29 åriga kvinnan och sen kanske hon ställde över bilen på sin man men det är ju bara lite spekulationer.
Jag tror det sistnämnda var det minst sannolika jag har läst på ett forum i år... :wink:

Kvinnan bor i Göteborg och mannen i Oskarshamn.
Möjligen att det var en man som sålde bilen på uppdrag av sin "fru" som var skriven på bilen.
av Mats76
Gissar att Valln är inne på rätt spår. Mannen i Huskvarna fifflar med mätaren. Kvinnan i Göteborg är någon bekant/kontakt som blir "Målvakt". Bilen annonseras ut "billigt" på Blocket, säljes snabbt av någon som kallar sig vara kvinnans man till nuvarande ägaren. Men det är bara spekulationer...

Simonhalmstad, kom du ihåg vad bilen gick för på KVD?
Någonstans mellan 170-180 har jag för mig.

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Köldmediebrist eller reglerventilen på […]

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]