Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drawman
Men om man nu har Sensus Connect, finns det då någon möjlighet att slänga i ett SIM kort i bilen så att man hela tiden är uppkopplad? (Finns det en SIM kortsläsare i bilen standard?)
Så "slipper" man hela tiden dela ut sitt internet via telefonen?? Att använda tex googlemaps i mobilen drar väl ganska mycket datatrafik? Kan tänka mig att internetkartan gör det också i bilen??
Användarvisningsbild
av Rillee
Google maps drar inte så mycket data. Du behöver nog ha volvo on call för att få sim kort i handskfacket
Användarvisningsbild
av Robbex
å'
leiwi skrev:
iD2 skrev:Ok så internetkartan kan man glömma alltså :( är väl bara betala 7000 då om man känner för att få navigation i displayen i framtiden då, just nu hoppar jag nog över det, 7000:- för något som finns gratis i alla telefoner idag är ju otroligt.

Jo så är det ju under förutsättning att man är i Sverige så fungerar ju gratis navigation hyfsat i telefonen eller med en vanlig bil navigator . Men om man som jag använder den utomlands så blir ju kostnaden för roaming data snabbt bli oerhört dyrt
då "internet navigation" slukar enormt mycket datatrafik och då kommer ju dom 7000 i annat läge. Sedan är det ju så att det även finns finns andra fördelar med integrerad navigation.

Men visst det är ett kraftfullt pris :(

Därför köper man en TomTom go 6100.
Användarvisningsbild
av joel80
Har tomtom gått över till gratis kartuppdateringar nu? Annars skulle jag fortsätta välja Garmin framför TomTom...
Användarvisningsbild
av Robbex
joel80 skrev:Har tomtom gått över till gratis kartuppdateringar nu? Annars skulle jag fortsätta välja Garmin framför TomTom...
TomTom go 5100/6100
Obegränsade data och roaming utan extra kostnad
Magnetiskt Click & Go-fäste
Helt interaktiv skärm – nyp, zooma och svep
Livstids Fartkameror
Livstids Kartor (Världen)
Livstids TomTom Traffic via inbyggt SIM
Användarvisningsbild
av leiwi
Robbex skrev:
joel80 skrev:Har tomtom gått över till gratis kartuppdateringar nu? Annars skulle jag fortsätta välja Garmin framför TomTom...
TomTom go 5100/6100
Obegränsade data och roaming utan extra kostnad
Magnetiskt Click & Go-fäste
Helt interaktiv skärm – nyp, zooma och svep
Livstids Fartkameror
Livstids Kartor (Världen)
Livstids TomTom Traffic via inbyggt SIM
Ja det är att att falla för frestelser och ljuva löften . Detta är ett svar från TomTom Support viket innebär att din "livstid" inte är hur länge produkten håller utan så länge tillverkaren anser /vill och kan ta slut när det behagar dom :shock:
"Livstid – detta är den tid enheten kan användas,vilket motsvarar den period under vilken TomTom tillhandahåller programuppdateringar, tjänster, innehåll och tillbehör för din enhet. En enhets livslängd är slut när detta inte är tillgängligt längre. Den funktionella livstiden för smartphone-appen motsvarar den tid under vilken TomTom tillhandahåller uppdateringar för appen."
av blåbärsmannen
men är ju därför man väljer till inbyggd gps så man slipper den fula klumpen man ska sätta någonstans med kablar och skit överallt ,jag har fortfarande ett gammalt hedeligt abonnemang med fri surf så för min del spelar det ingen roll om maps lr något drar mycket data, hur smidigt som helst att sätta den som en wifi hotspot och använda en platta lr telefoner för andra i bilen
av Fagerlund
Nav ingår i min V70 -2016. (jag köpte ej till nav)
Dock en förenklad variant som kräver internettanslutning.
Oklart ännu hur mycket data den "drar", men har jag förstått rätt laddar den alla kartbilder tillskillnad mot om man betalar 7000 då det är offlinemode.
Oavsett: Den fungerar utmärkt som översiktsbild, avsaknade funktioner är guidning i form av "sväng om 200m" mm. istället får man nöja sig med att navigera efter utritad väg som alltså går att få fram.

Någon som vet hur mycket data det "drar" får gärna höra av sig :)
Användarvisningsbild
av leiwi
Fagerlund skrev:Nav ingår i min V70 -2016. (jag köpte ej till nav)
Oklart ännu hur mycket data den "drar", men har jag förstått rätt laddar den alla kartbilder tillskillnad mot om man betalar 7000 då det är offlinemode.
Oavsett: Den fungerar utmärkt som översiktsbild, avsaknade funktioner är guidning i form av "sväng om 200m" mm. istället får man nöja sig med att navigera efter utritad väg som alltså går att få fram.

Du kan låsa av datamängden du förbrukar i sensus meny
av lindo
Fagerlund skrev:Nav ingår i min V70 -2016. (jag köpte ej till nav)

Fungerar det med trafikinformation på kartan så man får grön, gul eller röd väg beroende på trafiktäthet?
Om du aktiverat det läget.
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]