Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miche_kna
Men det är väl ganska stor skillnad på "vanliga" och Xeon-ljus väl?

Är inte Xeon-ljusen klarare i glasen?
Själv har jag de vanliga och jag tycker de ser så dassiga ut jämnfört med vissa andra.
Användarvisningsbild
av _Rick_
inte om man har plast. Det repar sönder. Så högtryck är det enda som gäller då tyvärr
Senast redigerad av 1 _Rick_, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
_Rick_ skrev:inte om man har plats. Det repar sönder. Så högtryck är det enda som gäller då tyvärr
Plast menar Rick :roll:
av Pebben
av Moody
Jan-A skrev:Är det möjligt att montera riktiga torkare på -06:orna
Anledning till att man övergav lykt-torkarna är att dessa skulle repa plastlyktorna som infördes from -05
av Moody
Loner skrev:
Var väl iom faceliften 05 som det blev klarplast och högtrycksspoling.
Dock har R:en fortfarande glas och torkare.

/L
Har också noterat att R har kvar de gamla framlyktorna fast det är en facelift (-05 el senare). Någon som vet anledningen till detta?
av Pebben
Tror det har med Rens "silver look" i strålkastarna vilket jag tycker är snyggare än den nya. Hur som helst är det svårt att frambringa iom. de nya.
av bult
Tycker själv att de nya strålkastarna är snyggare än de gammla men då jag jobbar med plast o gummi mtrl o vet att uv känsligheten inte är den bästa på dessa mtrl håller jag mig till glasen. Ska försöka att kolla upp uv:et på mtrlet på jobbet då vi tillverkar en hel del mtrl till Volvo.

Edit: Har kollat lite nere på jobbet, vi gör inte mtrlet till lyktorna men jag kollade upp vissa andra och kan ju säga att det är ganska höga krav Volvo har, skulle inte tro att det kommer att bli några större problem med uv känsligheten på lyktorna de första 10 åren om de har lika hårda krav som på de mtrl jag tittade på.
av LAW
Loner,

Är det enkelt att bytta bakljusen?
Passar dom rakt av på en V70 -01:a?

/Anders
Användarvisningsbild
av Loner
LAW skrev:Loner,

Är det enkelt att bytta bakljusen?
Passar dom rakt av på en V70 -01:a?

/Anders
Börjar bakifrån, dom passar rakt av.
Så det är rätt enkelt, sen beror det på hur mycket inredning man vill/orkar rivva för att komma åt skruvarna, men det är inte alls svårt, mest bara trångt om man inte river inredningen.
Själv rev jag inget mer än högtalarna och luckorna på sidorna.

/L

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]