Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JE Jr skrev:Uninium: Var det du som skrev till mig på Garaget?

Mitt svar gällde att bokstäverna nog är svagt belysta på min knopp, men som du ser är MY13-knoppen lite annorlunda med att knoppen är belyst med vilket växelläge man har i, samt att ovansidan är i genomskinlig plast.
Eftersom jag hittade komplett, ny MY14-enhet på JB (precis en sån som robinlimmared länkar till) köpte jag en sådan och satte i min bil. Hatar om de knakar och gnisslar när man rör på växelväljaren så ville inte ha en beggad som kunde ha såna tendenser.

Jajamen :D Byta ska jag göra,men 2000kr extra för ljus i knoppen eller drygt 600kr istället för klossen som sitter i nu.Beställer en från JB nu så får jag suga lite på karamellen om belysning 8)
Belysningen är värt varenda krona, fast behöver kompletteras med belysta handtag, kartfacken fram, fotbrunnar bak osv i samma vita 4000K ljus för att komma till sin fulla rätt.
Men bara bytet från pre MY13 spaken till MY13- gör mycket med riktig damask även på automater och "manuell knopp" så man sliper pinnformen som man får med automat utöver att manuella läget hamnar på rätt sida.
ER skrev:Belysningen är värt varenda krona, fast behöver kompletteras med belysta handtag, kartfacken fram, fotbrunnar bak osv i samma vita 4000K ljus för att komma till sin fulla rätt.
Men bara bytet från pre MY13 spaken till MY13- gör mycket med riktig damask även på automater och "manuell knopp" så man sliper pinnformen som man får med automat utöver att manuella läget hamnar på rätt sida.
Fan det låter som en cockpit i ett ufo du beskriver med all belysning :)

Jag tror att jag klarar mig med en ny knopp bara,kikade in i en v60 med vanliga knoppen igår och det var ljusår bättre en klumpen man har nu.
Uninium skrev:Jag kollade runt lite nu och jag trodde att MY14 knoppen ej var belyst. Men såg nu att den är lite belyst. Behövs kretskortet för detta eller kan man snåla och kanske ta ström från ciggkontakten när man ändå kommer att riva bort allt
Belysningen lär funka utan problem. Jag är relativt säker på att kretskortet på spaken du har är likadant som på den från 14. Var så för mig iaf. Så det lär bara vara att koppla in.
Uninium skrev:
ER skrev:Belysningen är värt varenda krona, fast behöver kompletteras med belysta handtag, kartfacken fram, fotbrunnar bak osv i samma vita 4000K ljus för att komma till sin fulla rätt.
Fan det låter som en cockpit i ett ufo du beskriver med all belysning :)

Jag tror att jag klarar mig med en ny knopp bara,kikade in i en v60 med vanliga knoppen igår och det var ljusår bättre en klumpen man har nu.
Nädå, inte så farligt då det blir stilfullt med lagom kraftigt vitt 4000K ljus och inte för starkt blått 6500K+ som inte passar in då knoppens slinga matchar instrumentets ganska precis.
Är enorm skillnad i hemkänsla i mörker mot pre MY13 utan allt detta och en bil "fullt utrustad" vilket jag siktar på då jag fått äran att testa en sådan och tyvärr fastnat för jmfr "tråkiga" mörka ej upplysta kupeer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Köldmediebrist eller reglerventilen på […]

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]