Loner: Jag förstår om du som Moderator tycker att tonen ligger nära hänglåset, men det är ändå ett relevant diskussionsämne som behöver dryftas. Även jag har har pulspåslag!! Men jag har ju lovat i en annan tråd att tona ner mig
MartinS: Jo man kan faktiskt tycka att något är dyrt men ändå köpa det och fortfarande tycka det är dyrt! Man kanske måste ha det?!? Och i exemplet med servicelampan kan du väl hålla med om att det var en kombination av högt pris OCH överraskningen över det höga priset för kunden som ger den här feedbacken :?: :!:
Jag skulle inte ha förväntat mig en liknande prisnivå och oxå reagerat över det om jag var i samma situation och sett vilken tidsåtgång/teknik som arbetet med släckningen innebar.
Som man sköter företagandet får man oftast kunder och referenser, enligt min mening. Tar man över 500:- för att släcka servicelampan så skulle inte jag våga lämna in bilen där för oljebyte; det tar kanske 20 minuter och enligt trådskaparen så skulle arbetskostnaden då bli dryga 5300:-..Man behöver ju inte vara nationalekonom för att tänka i dom banorna...

Så hur 17 kan mekaniker gå i svarsposition mot den argumentationen?
Prisbilden är lika löjeväckande som när en annan forummedlem åkte till Saab och köpte vanliga, enkla skruvar som kostade 16:- styck; man får nästan ett hekto skruv av samma sort på Beijers... Klart att det ventileras i negativ bemärkelse

.
I denna tråd, när mekaniker försvarar prisnivån för att släcka servicelampan, kan jag aldrig tänka mig att det drar fler kunder
till Volvoverkstäderna?!
Och i ärlighetens namn så är det väl ingen tillfällighet att bilmekaniker/bilsäljar-skrået är utskällda grupper.
Själv är jag helnöjd med min Volvoverkstad men jag använder oxå verkstaden "runt hörnet" pga prisbilden på en del jobb samt personlig kännedom om mekanikern.
M V H
---< Matz
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com