Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gustaffridlund123
Hej! Har precis köpt en 945 från 96. Snubben jag köpte bilen ifrån sa att en del som kollat på motorn har påstått att det är en Ltt plus pga av en liten ventil(?) framför turbon (se bild).
Är det någon som vet hur det ligger till? Bild
av Gustaffridlund123
Gustaffridlund123 skrev:Hej! Har precis köpt en 945 från 96. Snubben jag köpte bilen ifrån sa att en del som kollat på motorn har påstått att det är en Ltt plus pga en liten ventil(?) framför turbon (se bild).
Är det någon som vet hur det ligger till? Bild
av Droopy
googla turbo plus volvo 940 så hittar du nog infon du efterfrågar.
Senast redigerad av 1 Droopy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av White
Det där är ventilen som hörde till Turbo+ paketet. Det funkar som en pysventil i princip. Skal sitta en liten styrenhet med till paketet.
Turbo+ gick att montera på både B230Ft och FK. (fulltrycks respektive lågtrycksturbo)
av Gustaffridlund123
White skrev:Det där är ventilen som hörde till Turbo+ paketet. Det funkar som en pysventil i princip. Skal sitta en liten styrenhet med till paketet.
Turbo+ gick att montera på både B230Ft och FK. (fulltrycks respektive lågtrycksturbo)
Jaha, okej! Så min borde alltså vara en ltt plus då? Och var hittar man styrenheten?

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? […]

XC60 MY27

@Neomannen , Ja, det stämmer, det har inf&o[…]

Volvo car UX

Ähh jag körde på. Tog 45 minuter.

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]