Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AK
Tjena! Jag har fått ett problem med GPS-mottagningen på min S80 -99. När jag starar bilen har den nästan aldrig kontakt med några sateliter. Efter en stund (cirka 30 min) körning brukar problemet vara löst. Det märkliga är att när jag är utanför Stockholm fugnerar den alltid problemfritt, men när jag är hemma är det strul.

Jag har nyligen bytt CD-växlare då den gamla dammat igen. Men detta borde knappast påverka mottagningen.

Var sitter GPS-antennen?

Någon som känner igen detta problem?

Mvh Anders
Användarvisningsbild
av greeeken
Rent spontant när man läser det du skriver så verkar det strul med antennen. Kanske en programudatering kan hjälpa?
av AK
Någon som vet var GPS mottagaren finns?

Mvh, Anders
av svensen
Det er kanskje et skudd i blinde, men jeg har (spesielt om vinteren) med noen måneders mellomrom fått tilsvarende problemer.
Hver gang viste det seg at det hadde dannet seg et belegg på DVD-platen.
Etter å ha rengjort denne, har alt virket perfekt igjen.

Mvh

Sven
av grabb85
AK skrev:Någon som vet var GPS mottagaren finns?

Mvh, Anders
är det en orginal volvo rti vi pratar om så sitter det 2st vad jag vet, en i bagaget och en framför kombiinstrumentet alltså man måste ta bort hela enheten för att komma åt det.
Användarvisningsbild
av black
grabb85 skrev:
AK skrev:Någon som vet var GPS mottagaren finns?

Mvh, Anders
är det en orginal volvo rti vi pratar om så sitter det 2st vad jag vet, en i bagaget och en framför kombiinstrumentet alltså man måste ta bort hela enheten för att komma åt det.
gps antennen sitter under hatthyllan...och det som du tänker på (den i bagaget) det är ju en antennförstärkare .. sitter på hö.sida i bagaget och går in i kofångaren..(OBS antennförstärkare finns inte i alla 99:or.....är lite osäker om detta fanns på dem allra första)
av zenobia
Solfilm monterad?
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]