Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
Sist jag passerade Statoil på Grödingevägen i Södertälje (i fredags) tog de 99,99 kr/l för E85 :shock: (förhoppningsvis enbart på skylten ute vid vägen). Hade tyvärr ingen kamera med mig då, men om det finns någon på det här forumet som bor i eller i närheten av Södertälje kanske skulle kunna tänka sig att svänga förbi den macken och ta en bild.

/Håkan
Användarvisningsbild
av Brainy
Igår kväll när jag passerade samma mack.

Bild

Den där typen av tavlor ändras väl inte elektroniskt? verkar som någon har gett sig tusan på att skifta siffror för dem...

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Detta var så vansinnigt roligt och jag skrattade så tårarna sprutade så nu måste jag berätta det här.

Idag när jag skulle hem till Gävle så blir jag på e22 mellan Söderköping och Norrköping omkörd av en XC90 som håller mycket hög fart, på motorvägen norr om Norrköping så ser jag samma XC90 står i väggrenen med en polisbil med snurrande blåljus på taket efter sig.
Sen när jag är i höjd med Nyköping så kör samma(!!!) XC90 om mig igen
med mycket hög fart, han går in i kurvan framför oss och bokstavligen grisnitar så även jag slängde mig på bromsarna något som antagligen räddade min dag... bakom kurvan var det laserkontroll :lol:

Gissa vem som blev stoppad och vem som kunde köra vidare.

Sen i Stockholm så fastnade jag i trafik och på e4 i höjd med kungens kurva så ser jag en xc90 i samma färg som ovanstående som kör slalom mellan bilarna innan det blir stopp även för honom. Jag ser inte plåtarna och slår bort tanken på att det kan vara samma bil som tidigare.

Men så söder om Upplands Väsby så kommer han upp i backspegeln igen, jag slänger mig ifrån vänsterfilen och han svischar förbi blinkar höger och klipper rakt över filen och ner på arlandaavfarten...

Att somliga inte lär sig, lär ha blivit en dyr flygresa för honom... får ju hoppas att han hann på planet iaf :wink:

Min distansmätare på Audin (tjänstebil) har f.ö. rört sig mer än 300mil denna vecka så det är tur att det finns något att skratta åt efter vägarna.

mvh
Anders

Edit: rättstavat.
Användarvisningsbild
av Brainy
Idag har jag dels varit i Örebro.

När jag börjar närma mig Örebro så är det en blå vw-caddy framför mig som tappar släpvagnen, så jag får bromsa och väja samtidigt som jag håller tutan intryckt för att föraren ska märka någonting.

Springer ut och flyttar släpet från vägen och försöker sedan köra ikapp caddyn, men den är helt borta. Undrar hur lång tid det tog tills föraren kom på att släpet var borta.

Matz: Kör du en blå vw-caddy i tjänsten? :lol:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Den här tråden verkar ha blivit min privata jagrullarblogg...

Så då lär jag väl följa upp med lite rapportering. Inget särskilt har hänt förutom att jag bytt ut a6an mot en Passat Diesel...(trodde aldrig att jag skulle välja en sådan men vi fick ett så pass bra pris att jag inte kunde motivera för arbetsgivaren varför jag skulle ha något annat:roll: )

Sen har jag lite foton från motorvägsbygget uppsala - mehedeby som jag tänkte slänga in när jag kommer hem nästa gång om någon är intresserad.

mvh
Anders
av matzen10
Brainded skrev:Idag har jag dels varit i Örebro.

När jag börjar närma mig Örebro så är det en blå vw-caddy framför mig som tappar släpvagnen, så jag får bromsa och väja samtidigt som jag håller tutan intryckt för att föraren ska märka någonting.

Springer ut och flyttar släpet från vägen och försöker sedan köra ikapp caddyn, men den är helt borta. Undrar hur lång tid det tog tills föraren kom på att släpet var borta.

Matz: Kör du en blå vw-caddy i tjänsten? :lol:

mvh
Anders
haha..du din rackare..Var förmodligen nå`n bonnläpp som skulle in till stan, haha.. men visst var det helskumt om föraren inte märkte nåt?! Jag är inte van att åka med släp men visst måste man väl märka om det släpper; även om det är olastat?!?
---> Matz
av varri
Det borde man göra, iaf jag har som vana när jag drar nånting efter bilen att kika bak oftare än oftast. Jag är inte så värst duktig på "tio-i-två" å allt de där, men nästan ha blivit överkörd av en långtradare med morsans audi, vill ja inte ha en 80-tons rektangulär profil i min V70 röv ;)

Kikar man speglarna så ser man om eventuellt släp har försvunnit, man ser även när det är dags att köra ifrån en lastbilschaffis som tror att han klarar att ligga 50 cm bakom en personbil å väja / alt. tvärnita vid panikbroms=)
av matzen10
varri skrev:Det borde man göra, iaf jag har som vana när jag drar nånting efter bilen att kika bak oftare än oftast. Jag är inte så värst duktig på "tio-i-två" å allt de där, men nästan ha blivit överkörd av en långtradare med morsans audi, vill ja inte ha en 80-tons rektangulär profil i min V70 röv ;)

Kikar man speglarna så ser man om eventuellt släp har försvunnit, man ser även när det är dags att köra ifrån en lastbilschaffis som tror att han klarar att ligga 50 cm bakom en personbil å väja / alt. tvärnita vid panikbroms=)
haha..det där stämmer helt och hållet! Rätt vad det är har man "Scania" i backspegeln..

---> Matz
Användarvisningsbild
av Scania
matzen10 skrev: haha..det där stämmer helt och hållet! Rätt vad det är har man "Scania" i backspegeln..

---> Matz
8)
Användarvisningsbild
av Larre
Scania skrev:
matzen10 skrev: haha..det där stämmer helt och hållet! Rätt vad det är har man "Scania" i backspegeln..

---> Matz
8)
:lol: :lol: :lol:
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]