Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kan tala om att popniten kostar 18kr styck frågade själv idag på Helmia.
av hno12
DayDreamer skrev:Kan tala om att popniten kostar 18kr styck frågade själv idag på Helmia.
Ok, är det dyrt eller billigt? Annars har jag rabatt hos bilia via volvo. Jobbar på lagret som tur är :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är dyrt jag behöver totalt 18st så 324kr för 18 popnit är inte billigt har inte kollat men skulle inte förvåna mig ifall Biltema säljer en sats med popnit för 99kr.
av hno12
DayDreamer skrev:Ja det är dyrt jag behöver totalt 18st så 324kr för 18 popnit är inte billigt har inte kollat men skulle inte förvåna mig ifall Biltema säljer en sats med popnit för 99kr.
Ja jo nu när du säger det så låter det inte så billigt. Men vet du vilken storlek det är på popnitarna? Då kan man ju lika bra köpa en sats på biltema till en löjlig summa
av hno12
DayDreamer skrev:Nej det vet jag inte men du kan skicka efter original nit blev själv rekommenderad att göra det av Nexus http://www.l-m-r.se/p/modellanpassande- ... ginal.html Nu vet jag inte om detta är styck pris.
Ok, men jag tror nog att det är styck pris. Jag jobbar på Volvos lager i Göteborg. Har lärt mig att ju mindre delarna är desto dyrare till storleken. Men jag har ändå bilia ca 7-8 minuters bilresa hemifrån, känns bäst och säkrast att åka dit och beställa in ett gäng nitar
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är ju sant sen tillkommer det fraktavgift så det blir nog inte så mycket billigare än Volvo.
av hno12
Ja men precis, sen finns möjligheten att nitarna finns inne på lager i butiken! Annars tar det bara någon dag att beställa in med tanke på att lagret finns i samma stad och att det är ca 15 minuters bilresa som frakten ska åka.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]