Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berra460
Har en fråga dom säger ju att man ska provköra värmaren på sommaren. Försökte starta min diesel värmare men den slår ifrån är 15 plus ute har den gått sönder eller styrs den av nån givare som tycker det är för varmt ??
av Cellen85
Står i instruktionsboken att värmaren inte hoppar igång om det är varmare än 15 grader. Så testa den på kvällen då det inte är allt för ovanligt med tempraturer under 15 grader :)
av berra460
Ok ska testa det ja du den här sommaren är det nog långkalsonger på
Användarvisningsbild
av Severin
För att undvika trassel när man väl behöver den, dom mår inte bra att inte användas så länge
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Severin skrev:För att undvika trassel när man väl behöver den, dom mår inte bra att inte användas så länge
Hmm ok, visste inte detta! Hur länge ska man köra den? Bara starta den en gång i sommaren eller?
av berra460
Ja det funkade var 13+ på mätaren starta på en gång .Lät den gå en 45min så den fick blåsa ur ordentligt .
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Vid vilken temp startar hjälpvärmaren? tänker att om den startar på sommaren så behöver man inte köra manuellt .
av DaBlo
Den startar väl bara om det är under 15 grader, står så i min instruktionsbok iaf.

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]