Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Aftonbladet Bil kan avslöja att leveranserna av nya Volvo XC90 är kraftigt försenade.
Modellen har blivit en enorm succé i hela världen – och underleverantörerna hinner inte med.
– Kunder har hört av sig och undrat var deras bilar är, säger Volvos svenska presschef Bjarne Darwall.

http://www.aftonbladet.se/bil/article21090903.ab
Tur man var tidigt ute :lol:
Själv får jag nästan kalla fötter!!
Har fått December som leverans. Det känns alldeles för länge och drar det iväg ytterligare vet jag inte om jag vill längre!
Men man är väl rejält låst på alla sätt oavsett vad som händer antar jag.
Bilen är helt suverän så fullt förståeligt att succén är här. Grattis till Volvo! Som de säger i Carlsberg-reklamen: Worth waiting for! Jag har nu 42 mil på mätaren på min XC 90 Inscription och efter att ha kört BMW/Audi de senaste åren så kan jag bara konstatera att man är stolt över att vara svensk! Bilen är fantastisk och på en nivå som jag inte trodde att Volvo skulle fixa. Grattis till alla som har beställt. Ni är vinnare!
Är det någon som har koll på om de preliminära leveranstiderna stämmer eller är det helt galet?
Jag fick 10/12 när jag beställde.
Är det ett datum taget ur luften eller går det att lita på??
Hyted skrev:Är det någon som har koll på om de preliminära leveranstiderna stämmer eller är det helt galet?
Jag fick 10/12 när jag beställde.
Är det ett datum taget ur luften eller går det att lita på??
Mitt stämde, fick v23 i min Volvo vid beställning och bilen levererades den 1/6 vilket är måndag vecka 23. Och då fick den ändå stå en vecka extra i GBG pga återkallelsen som gjordes ang kabeln under förarstolen.
Min blev klar i Göteborg tre veckor innan planerad leverans, sedan blev den tyvärr stående där i nästan fyra veckor pågrund av problem med transport till Stockholm. Totalt så blev min en vecka sen.

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]