Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan alla glada!:)

Nu är de så att jag skulle vilja koppla in en sådan låda så jag får ut lågnivån bak på min v70. Vet att det inte är optimalt men ändå.
Nu är de så att jag hittade ljudkabeln till diskanterna bakom luckorna på sidorna. På modulen jag ska sätta in vill den ha både
plus och minus från höger och från vänster. Felet är de att kablarna från diskanterna är ju gråa båda två bara de att den ena har en
ljusare linje längst med kabeln.

Vilken är plus och vilken är minus?:/

Sen många säger de att jag kan koppla remoten på cigguttaget men är de 12v som matas i en vanlig remote kabel?
har också samma problem att jag inte vet vilken kabel som är "-" eller "+"
Men Remote har jag för mig att det är enbart 5v? Kan ha fel =)
Syns det inte vad som är + och - om ni tittar på diskanten? Det är inte farligt att ta fel, men det försämrar ljudbilden. Ska du ha en baslåda räcker det med att ta L.

Remote fungerar med 12v, jag tog från antennförstärkaren ovan bakre vänstra rutan. Tror det finns en tråd om det på forumet. Jag kör själv med hög->låg med förvånadsvärt bra ljud.
Pinguen skrev:har också samma problem att jag inte vet vilken kabel som är "-" eller "+"
Men Remote har jag för mig att det är enbart 5v? Kan ha fel =)

Mätta lite med hjälp av en kompis med en enkel multimeter. Har inte hunnit koppla in och testat men enligt
multimetern så fick jag ut detta:

Högerbak = Vitgrå kabel var PLUS
Vänsterbak = Grå kabel var PLUS

Tyckte de borde varit samma på båda men icke. Fick tvärtom värde då jag testade att byta stift jag mätte på
så de ska stämma :) Ska som sagt testa snart att koppla in detta :)

Hmm ja det kanske de är jag vet faktiskt inte. Många säger ju att de är bara att dra ifrån cigguttaget osv och
där är de ju 12V :p
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]