Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
När jag köpte S70in så följde det med 19" R-replicor till den. Men förra ägaren hade lyckats ha sönder centreringsringarna men han hade beställt nya men inte fått dom så han skulle skicka dom. Hade ju inte tålamod att vänta när jag kom hem så jag tog ringarna från farsans 17" R-replicor och monterade och det passade perfekt.

Så nu är jag fått ringarna av han och skulle montera igår men fick det som inte att passa. Skulle trycka i ringen i fälgen innan jag montera den men det var tajt som faaan. Lyckades pressa dit en men dom andra gick inte, som att ringen var för stor för hålet. Och det är 65,1 - 67,1, som det ska vara visst??
Läste på lite olika forum att nån fått ringar som inte var 65,1 - 67,1 fastän det stod det på dom, stämmer det?? Tror det var Loner, kasnke?
Användarvisningsbild
av Loner
Ja jag fick några ringar som inte passade alls, fick köpa nya av lokala gumminissen.

Vet inte om det var skitkass kvalisort så dom hade dragit åt sig olja och svält eller nått sånt.

/L
av S.t.r.a.n.D
Problemet löst. Använde lite våld och pressade ner dom. Det var inte lätt att få fälgen på navet, fick lirka så en bult fäste och sen dra fast den över ringen så nu sitter den garnaterat.
av S60AWD2.5T
RoadKiller skrev:Problemet löst. Använde lite våld och pressade ner dom. Det var inte lätt att få fälgen på navet, fick lirka så en bult fäste och sen dra fast den över ringen så nu sitter den garnaterat.
Bra jobbat!
Då återstår att se vart de sitter när hjulet plockas bort.
av S.t.r.a.n.D
S60AWD2.5T skrev:
RoadKiller skrev:Problemet löst. Använde lite våld och pressade ner dom. Det var inte lätt att få fälgen på navet, fick lirka så en bult fäste och sen dra fast den över ringen så nu sitter den garnaterat.
Bra jobbat!
Då återstår att se vart de sitter när hjulet plockas bort.
Jaa, det blir intressant o se. Och hur jag ska få av dom..fast det brukar lösa sig..
av S60AWD2.5T
en slö kniv att slå ned mellan ring och nav....gjort det ett antal gånger på en Fiesta.
Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]