Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jiha
Offtopic! OBS! Offtopic!

Då sitter man här framför datorn igen. Har inget vettigt å skriva eller svara på. Frugan e gravid igen (2:a) och på sitt bästa "gå bort humör" - taggig, kantig, grinig, skev och allmänt o-umgänges-vänlig. :*O/

Eftersom bilen går bra -inga problem så får man kanske slänga ut en helt ovidkommande fråga: (I)

Vilka är ni som hänger här? ålder, intressen, jobb, hobby osv..

Inser att det låter som en sjukt vriden kamratpostenfråga med edge :-))
Men är man sysslolös så är man....

Själv är man halvVägs(36) och bor i Gävle (U. från Gbg) jobbar på ett konsultbolag i Elektronikutvecklingsbranchen. Försöker spela golf på somrarna och åker skoter på vintern.. Gillar en single malt tillsammans med vänner på altanen... 8)

// Jiha
Användarvisningsbild
av Raggz
jiha skrev:Offtopic! OBS! Offtopic!

Då sitter man här framför datorn igen. Har inget vettigt å skriva eller svara på. Frugan e gravid igen (2:a) och på sitt bästa "gå bort humör" - taggig, kantig, grinig, skev och allmänt o-umgänges-vänlig. :*O/

Eftersom bilen går bra -inga problem så får man kanske slänga ut en helt ovidkommande fråga: (I)

Vilka är ni som hänger här? ålder, intressen, jobb, hobby osv..

Inser att det låter som en sjukt vriden kamratpostenfråga med edge :-))
Men är man sysslolös så är man....

Själv är man halvVägs(36) och bor i Gävle (U. från Gbg) jobbar på ett konsultbolag i Elektronikutvecklingsbranchen. Försöker spela golf på somrarna och åker skoter på vintern.. Gillar en single malt tillsammans med vänner på altanen... 8)

// Jiha
på tal om singlemalt så tar jag just en Laphroaig,,,
annars så underredsbehanlar jag era bilar som tillverkas i Torslanda. Trivs bra med den sysslan, och hoppas att ni är nöjda med rostskyddet.
av Steff 99
laphroaigen och underedsmassan håller väl samma tjärhalt :lol:
av Addekarlsson
Trådskaparen skriver själv offtopic, och det är just dit jag förpassar denna tråden. :-D

Mvh/ Adde
av Noodles
Har bott i Gävle, har jobbat på ett stort elektronik/telekomföretag där, har spelat golf, tycker skoteråkning verkar kul man har tyvärr knappt provat..
Däremot så åker jag Volvo, älskar Islaywhiskeyn, Laphroaig hör till favoriterna, och glödgar plåt på en stor fabrik i Borlänge om dagarna ;)
av 740wennberg
Daniel, 22, jobbar som elektriker, kör t-gul t5-r
Senast redigerad av 1 740wennberg, redigerad totalt 0 gånger.
av Kena
Malt av alla sorter för mej med, ingenjör på en biobränslefabrik, styr 3:e Volvon(240,740,V70) och jag har väl passerat 40000 mil bakom kringlan. Kritisk till nyare grejjor som inte håller när gammla gör det, kallas väl försämring. Hamnade här och fastnade när jag sökte efter hjälp med V70:n som tjuvstannade.
Användarvisningsbild
av sprayblob
..så jag bräker på lite jag oxå... 8)

Jag är en 33-årig förrymd norrlänning som förskansat sig i Nacka/Stockholm....bott här i snart 2 år.
Kommer från Luleå ursprungligen.
Bor här med sambo och en son som e´ just fyllda 8 år.
Vi har en knodd till "på g"....leveransplanen säger i mitten på Juni. :D

Jobbar o sliter som IT/Nätverkstekniker på dagarna...har gjort det lääääääääänge nu....skulle vilja bli polis, men jag orkar inte plugga tror jag.
Älskar att skruva isär saker....sätta ihop igen...allt som har 12volt är roligt.... meka med bilar..Datorer......snickra, och vara med familj o vänner.
Anser mig vara händig som få, kan däremot ha dåligt tålamod ibland.
Sport är oxå ett intresse...inte fanatisk..men....jag rör på mig sporadiskt.... :)
Har ägt en massa olika bilar av olika valörer o märken... allt från liten ettrig fransk bil till stor fet amerikansk pickup alá lowride...
Volvon jag äger nu är väl bil nummer 14 tror jag....
Senast redigerad av 1 sprayblob, redigerad totalt 0 gånger.
av northernlight
Här kommer nästa förrymda NORRLÄNNING...Hamnade i skåne för 21 år sedan. Gift och har 2 barn och 3 bonusbarn.Är 49 år Jobbar som fordonsförare på ett kemi företag i Hbg. Kör en -99 S80 T6 fullutrustad (D)
av matzen10
36 är ung sambo, med 6-åring i trotsperiod..Villa (sjukt högt värderad!)med för litet garage och traditionell 4-kantig, ojämn tomt. Åkrar, kor och annat utan bitumen är vanligt förekommande inslag i landskapet. Lixom lukten av böndernas gödsling så här års. Staplar för tillfället ved eftersom min sambo anser att värme är bra på vinterhalvåret. Och jag skulle aldrig köpa en elpatron för 4500:- och stoppa i pannan, för att sedan betala 1:- kwh till råga på allt! Så jag lär väl bli ståendes på vedbacken :-( Fast å andra sidan är det skönt att lyssna på talbok i en IPOD och InEar-lurar.
Jobbar heltid i knarkbranchen (alltså på den bra-igga sidan) sedan 5 år tebax och har även tidigare jobbat med olika former av sjukvård. Talar utpräglad dialekt med betoning på iiiiii; men det är egentligen mina föräldrars fel.
Lite intresserad av mekanik och datorhandhavande i allmänhet. Anser mig vara en bättre teoretiker än praktiker. Tror mig vara människokännare och en empatisk person. Tycker illa om ignorans men gnabbas gärna vid behov :-)
Tror att många frågesvar har fler alternativ än "Ja" eller "Nej", bara man ger sig tid/tar sig tid att tänka efter.
Har lyckats med konststycket att smussla undan lite pengar från hushållskassan varje månad så att det nu räcker till en mediauppdatering på bilen; synonymt med "Eslund Edition" (se Eslunds tråd) vilket först och främst är en praktisk investering och i andra hand en "grannen-och-jag-tävlar" grej. Kör ca: 4500 privatmil om året; mestadels pendling till jobbet ;-)
740wennberg: Har du vägarna söderut så skulle jag behöva din expertkunskap i tvättstugan...Det blixtrar och grejar ibland. Ska det göra det? Tills jag vet ordentligt skickar jag in min sambo för säkerhetsskull. Vi skulle ju kunna prata lite hockey samtidigt som du kommer! Fast när jag tänker efter vetikatten...
Och för lite drygt 1 år sedan var jag i Boden/Luleå så det är inte mer än rätt att du kommer till min stad nu! :-)

M V H
---> Matz
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]