Moderator: Moderatorer

Stuckit iväg på en semestertur, just nu är vi i Bokenäs, Uddevalla. Den såkallade "Volvoanläggningen" och det syns vad man ska åka för bil när man kollar på parkeringen, varannan bil är nog en R-design ;)

Bild
Är hemma i Sverige på semester och har med mig V50n hem. Så äntligen har jag ett garage att kunna mecka i vilket gör allt lite roligare.
Idag blev det demontering av dörrhandtag och mittkonsollen (waterfallet) som jag ska lacka om tänkte jag.
Gick på 15min totalt.

Följde dessa guider så var det inga problem

Missade dock biltemas öppettider så får köpa färg imorgon.
Då smäller jag i kromlampor till blinkers också tänkte jag.
Användarvisningsbild
av börne
börne skrev:Tänkte boka service... men min PST har ingen tid förrän i november :shock: Antar han är långledig eller nåt. Får dra till Volvo & höra imorrn.
Jaha... min förra PST hade slutat, varför det gick att boka i november visste dom inte, samt att han borde ju inte finnas kvar som val, men är ju semestertider så kan ju va det. Vet inte vem det blev nu men ska väl bli bra. Nu är servicen bokad i alla fall :-)-)
Användarvisningsbild
av joel80
Var några dagar sen.. men V60 fick nya pedaler. :)
Bild
Steffe3 skrev:Beställt hjullager, skoj :x Nån som sitter på en (användbar) beskrivning på hur man byter det enklast?
PM med mejl och till vilken bil så kommer PDF
slutresultat av lackering av vattenfallet, samt nya kromrattar. (tack till micce1980 för snabb affär och leverans av dem)
Hade det basic mörkgråa vattenfallet innan med svarta plastrattar.
Jag är helt klart nöjd, alla dörrhandtag fick en omgång med samma färg för att matcha.
Nu är det bara en hel-rekond kvar så är jag nöjd för den här semestern.
Bild
linus0010 skrev:slutresultat av lackering av vattenfallet, samt nya kromrattar. (tack till micce1980 för snabb affär och leverans av dem)
Hade det basic mörkgråa vattenfallet innan med svarta plastrattar.
Jag är helt klart nöjd, alla dörrhandtag fick en omgång med samma färg för att matcha.
Nu är det bara en hel-rekond kvar så är jag nöjd för den här semestern.
Blev ju riktigt bra. Hur lackerade du?

Samt vad är det för manöverpanel till klimatanläggningen? Har inte sett att V50 har utan "Auto" nere till vänster samt "Left/Right" klimat nere till höger
Blev en tur till returbilen i Kungsåra för att fynda lite smått och gott till V70in. Så nu har bilen fått en orginalservoslang mellan servoreservoar och pump, ny vindrutetorkarspak då den gamla hade kortis till bakrutespolaren, ny markeringslampa till förardörren, ett bromsok bak samt att jag hittade en C70 el-innerbackspegel som det blir till att koppla in framöver. Att gå på en självplock är ju som att gå i en stor godisbutik :)
  • 1
  • 388
  • 389
  • 390
  • 391
  • 392
  • 1912
Ny Kartuppdatering

Nu har jag besökt den tredje verkstaden, Bilb[…]

Inte idag, men kanske imorgon, så ska det v&[…]

Har läst väldigt många tråda[…]

Service Peugeot 107 2007