Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rmbb
Den är slö och törstig (tror att den är törstig, bränslemätaren har fastnat). Turbon viner inte eller nåt. Luftburken går inte riktigt att stänga ordentligt, blir en glipa på 2-3 mm för tidigare ägare har dragit sönder plasten på luftburken som metalllåsen ska sitta fast i så kåpan sitter på ordentligt. Kan detta göra en så stor skillnad att den blir trött? Jag tror mig även ha upptäckt ett mindre vacuumläckage vid insugsröret för cylinder 1. Det borde inte göra en så himla stor skillnad tycker jag men det kanske gör det eftersom det är en turbo (?). Jag tänker mig att det är inte bara vacuumet som blir lidande med ett läckage vid insuget men kanske också övertrycket som turbon levererar går delvis förlorat då det pyser ut i läckan. Ja jag vet inte. Någon annan med en turbo som har erfarenhet av mindre vacuumläckage och vet om det kan göra en så stor skillnad?

Glad för svar
Richard

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]

Nu är 'länkarmen' bytt.. Men ställd[…]

Drive / Hold

Aktivering: Funktionen aktiveras eller avaktiveras[…]

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]