- sön 19 jul 2015, 19:24
Som sagt, har en 850 glt -95 med automat låda, kollade olje nivån genom dra spaken genom alla lägen sakta, när kom till 3 så börja lampan lysa men gick över till blinkande och kvittar om startar om bilen, men R och D fungerar (alla växlar gås igenom och även econ/sport) så har det varit oxid eller nåt skit i lägesgivaren bak vid 3/L?
Olja var där runt HOT markeringen så inte låg volym iallafall , brun men inte svart.
Hur nollar jag enklast allt?
Visst kan läsa ut koderna ändå.
Eftersom bilen gått långa sträckor med lågt lufttryck i däcken tänkte jag plocka säkringen till boxen (nolla adaptionerna), men kanske enklast koppla av batteriet poeln och nolla allt? Är växellådan adaptiv med eller allt är fast?
EDIT: 2 tidigare ägarna (känner dem bra) nämnde att vintertid går den bara i 3an ett tag om varit kallt.
Sökte gjorde jag men verkar som mest dem som får blinkande pil att lådan går endast i 3an så lika bra posta ny tråd.
Olja var där runt HOT markeringen så inte låg volym iallafall , brun men inte svart.
Hur nollar jag enklast allt?
Visst kan läsa ut koderna ändå.
Eftersom bilen gått långa sträckor med lågt lufttryck i däcken tänkte jag plocka säkringen till boxen (nolla adaptionerna), men kanske enklast koppla av batteriet poeln och nolla allt? Är växellådan adaptiv med eller allt är fast?
EDIT: 2 tidigare ägarna (känner dem bra) nämnde att vintertid går den bara i 3an ett tag om varit kallt.
Sökte gjorde jag men verkar som mest dem som får blinkande pil att lådan går endast i 3an så lika bra posta ny tråd.
Senast redigerad av 1 940turbo, redigerad totalt 0 gånger.