Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 84andy
Hej.

Precis fått hem en ny bil, en Volvo V70 t4classic. Jag har inte valt till navigatorn som man kan göra från Volvo då jag inte tycker den är värd 7000-8000.

I tidigare modeller så har man inte kunnat få upp någon karta öht, istället så står det något i stil med att "kontakta din Volvo säljare om du vill köpa funktionen"

Nu däremot så får man upp navigatorn men inga kartor, den blå Pilen finns men det ser ut som om att man ät ute och kör på en åker.

Min fråga;

Någon som har erfarenhet av att lyckas få in Google Maps eller dylikt på något sätt? Det går ju att ansluta till internet via wi-fi/blåtand/simkort.
av perhall
Håller med helt om att den är antik. Tycket ändå den är värd pengarna för i paket kostar den inte mycket. Jag köper ändå alltid till PDC fram och soltak. Och jag gillar inte lösa grejer som ej är integrerade. Har dock svårt att tro att du kan fixa en bättre navigator typ Google maps via mirror link. Isf borde Volvo redan ha fixat det...
av Psyko
Har du testat att dela ut internet från din telefon till bilen så att bilen blir uppkopplad? Jag tror nämligen att du kommer få en karta då. Din bil har något som heter internetkarta, en bas variant av navigationen som man kan välja till. Vill du ha en riktig navigation har jag för mig att den kostar ca 4900 :- inte 7-8000 som du skrev.

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Är det stål och gummi, eller vad rö[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]