- tor 16 jul 2015, 21:52
Tjena gott folk! Har införskaffat mig en Volvo s60 2,4t 01a som är lite besvärlig o bråkig med ryckningar på 2-2500 - 3000 Rpm. Och på tomgången ligger den fint. Men drar man ut henne på växlarna så rycker den inte alls, vad jag kan känna av! Jag har läst ut felkoder med Volvo dice, 3 gånger utan att hitta några som helst koder!
Såg även i Dag när jag skulle byta lambda, för jag trodde det var den som bråka! Så visade sig att den vart krit vit ? Har jag inte fel för mig så går sen inte lite väll magert då ?
Men har bytat en del grejor redan på bilen inom loppet av 2 dagar, och det har inte alls hjälpt, så därför jag vänder mig hit och hoppas på lite hjälp, samt om någon har några tips eller några som helst idéer om vad det kan vara.??
Det som är bytt är:
Lambda
Iat sensor
Magnetventil
Laddtryckventil
Lmm
Olja
Filter
Bränslefilter
Stift bosh super plus
Luftfilter
Spjället är troligtvis bytt då det sitter gul etikett på!
Har även sprayat stargas, för att hitta läkage, men ej hittat något!
Så har verkligen slut på idéer kvar om vad det kan vara.. Stort tacksam för hjälp o svar
Mvh Robin
Såg även i Dag när jag skulle byta lambda, för jag trodde det var den som bråka! Så visade sig att den vart krit vit ? Har jag inte fel för mig så går sen inte lite väll magert då ?
Men har bytat en del grejor redan på bilen inom loppet av 2 dagar, och det har inte alls hjälpt, så därför jag vänder mig hit och hoppas på lite hjälp, samt om någon har några tips eller några som helst idéer om vad det kan vara.??
Det som är bytt är:
Lambda
Iat sensor
Magnetventil
Laddtryckventil
Lmm
Olja
Filter
Bränslefilter
Stift bosh super plus
Luftfilter
Spjället är troligtvis bytt då det sitter gul etikett på!
Har även sprayat stargas, för att hitta läkage, men ej hittat något!
Så har verkligen slut på idéer kvar om vad det kan vara.. Stort tacksam för hjälp o svar
Mvh Robin
- By least