Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crstonetto
Var på Upplands motor och föll för denna bil.
Xc 70 2012 electric silver metallic D5. Har det mesta i utrustning som jag förstått. Beställde även montering av vinge.

Kom gärna med feedback om denna bilmodell med denna motor.
Har idag en Volvo v70n 06 med 2,5 t motorn Awd men har drömt länge om en xc70.

Bild
av Schmoyoho
Har du köpt bilen eller ska du köpa den?

Håller med om att det var en snygg färg, tror jag. Svårt att avgöra när du bara fotade halva bilen :o
av crstonetto
Hej och tack för svaren. Ja fotot vart inte riktigt bra men det blir mer bilder när jag hämtat den nästa torsdag den 23. Ja jag har bokat den och hämtar den som sagt nästa torsdag.
Patnil68: gjorde som du sa och dealade till både vinge samt sidescuff plates på den.
Polestar blir nästa projekt när det kommer in lite pengar.
av Mccartney
En xc70 D5 kan aldrig bli fel:)

Kanon bil:) Bara till att säga grattis!!
Användarvisningsbild
av Hanzon
Grattis till bilen. Vinge och Sidescuff gör mycket för utseendet, Jag har Electric Silver också och är väldigt nöjd.
Jag är inne på min andra D5 och min uppfattning är att det är en fantastisk motor, kan som tidigare inlägg rekomendera Polestar.
Användarvisningsbild
av ER
Glöm inte stänkskydden fram som bak. Dom vill du inte vara utan fram med sidescuffs och bak fyller dom praktisk funktion.
Användarvisningsbild
av joel80
Kul med ny bil. :)
Stänkskydden är enkla att montera själv.. så dom kan du köra i efterhand om du vill. Vad är det för utrustning i den? Utrustningsnivå?
av crstonetto
Tack alla för era svar. Jag har även beställt montering av stänkskydd.
Här kommer utrustningsnivån enligt Upplands motor:
Volvo XC70 II D5 AWD Summum (Hi-Tech paket) -12
Automatisk växellåda, Diesel, Automat, Färddator, Elinfällbara backspeglar, Elman förarstol m minne, Larm - Volvo Guard, Klimatanläggning ECC, DSTC- Antisladdsystem, Isofixfästen ytterpl. bak, ABL- Aktiva Xenonljus, Blåtands handsfree, City Safety generation 2, Aluminiumfälg Valder 17", Herrgårdsv-pkt 2 XC70 II, Hi-Tech paket, Elmanöv. passagerarstol, Panel, Feather Line Alu, Driver Support XC/V70/S80, Eluppvärmda spolarmunst., Privatlåsning lastutrymme, Mörkt tonade rutor 5 st, Elmanövrerad baklucka, Laminerat glas runt om, High Perf. Multimedia 7", Parkeringshjälp fram/bak, RTI - Navigationssystem, Sollucka, glas, VOC m fjärrstart parkvärm, Adaptiv farth m autobroms, Driver Alert System, BLIS: Kamera f död vinkel, Queue Assist automat vxl, Pedestrian Detection, Sollucka.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Trevlig bil du hittat :) Skickade de med takräcket? Det passar mycket bra på bilen och passar att ha där alltid. Kolla så sett är åtdraget med
av crstonetto
Micce1980, Tack för ditt svar. Ja dom skulle följa med och tack för tipset att kolla så dom är åtdragna.

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Är det stål och gummi, eller vad rö[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]