Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jjoel
Tjena!
Har haft lite problem med bilen de senaste. Vid ungefär 3-4k varv (om man står still och varvar upp den) kommer de ut en puff med svart rök, vad jag kan para ihop de med är oförbränt bränsle. Jag har inte hittat några läckor som skulle indikera att jag får in tjuvluft. Har nyss bytt insugspackning & rengjort spjällhuset m.m. Jag bytte också oljefällan och rengjorde vevhusventilationen, men jag hade samma symptom innan jag gjorde detta.

Jag köpte mig även ett optiflow system från BSR för 1 månad sen och började se problemet kort efter de, men jag vill ju inte tro att en så pass beprövad produkt ska skapa ett sånt här problem? Annars är de bara 3" från cat.

Byta tillbaka till originalburk kanske är att föredra för att utesluta de? Men vill ju inte tro att BSR ska sälja en så kass produkt.

Tack! :)
2.5T är en jättefin motor och hålbar men den har snåla gränser för när den sätter felkod och krånglar! Jag skulle absolut inte trimma motorn och inte heller byta avgassystem från orginal bla är det viktigt med mottryck och så för att turbon och motorn ska fungera.
valln skrev:2.5T är en jättefin motor och hålbar men den har snåla gränser för när den sätter felkod och krånglar! Jag skulle absolut inte trimma motorn och inte heller byta avgassystem från orginal bla är det viktigt med mottryck och så för att turbon och motorn ska fungera.
Visst är den de, har hört massvis med folk som kör med 3" utan några helst problem. Tycker inte de borde va något speciellt på min, men jag ska plocka av optiflow imorgon och testa.
Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]