Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag bytt lampan! Men jävlar vilket meck det var! Det var ju 3 torx skruvar som var tvungen att skruvas bort, och inte en (1) som det stod i haynes. Utöver detta var man ju tvungen att ta bort batteriet för att ens kunna komma åt den nedersta skruven. Vilket jävla helvete det var må jag säga :P

Jag undrar dock hur man ska kunna byta lampor på höger sida, då det inte går att montera bort något där?

Men jag tackar för alla tips, och får se när jag tar tag i att montera bort lamphuset för att torka bort all fukt!
tazur skrev:Jag undrar dock hur man ska kunna byta lampor på höger sida, då det inte går att montera bort något där?
Det går! Fast det är lite småpilligt =)

Det som jag upplever är det "viktigaste" är att ha en kort mejsel. Jag anände, som jag sagt tidigare, en bit samt hållare och förlängare från en liten hylsnyckelsats (1/4") från Biltema. Den satsen är för övrigt den bästa investeringen jag gjort. Jag har användning för den hur ofta som helst känns det som.
thorell skrev:
tazur skrev:Jag undrar dock hur man ska kunna byta lampor på höger sida, då det inte går att montera bort något där?
Det går! Fast det är lite småpilligt =)

Det som jag upplever är det "viktigaste" är att ha en kort mejsel. Jag anände, som jag sagt tidigare, en bit samt hållare och förlängare från en liten hylsnyckelsats (1/4") från Biltema. Den satsen är för övrigt den bästa investeringen jag gjort. Jag har användning för den hur ofta som helst känns det som.
+1 på det.. :wink:
En inspektionsspegel med lampa för att lossa på den nedre skruven till ballastens fäste är ovärderlig när man ska byta dessa lampor.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 2000036071

Alternativet på vänstersidan är att ta bort batteriet.

/Håkan

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]

Lufta koppling som inte går

Det där du skrev om att borra igenom en annan[…]

motorinställning

Min B230A motor är vevaxeln ett halvt varv f[…]

D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd[…]