Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Fattar inte varför Volvohandlarna inte försöker sälja lite mer bensinbilar. Tsf Audi merca BMW är de ju inte styrda av att kampanjer nästan bara är på dieslar. Värst på BMW tror jag...
av Goblin
svendufva skrev:Har en offert på en V70 enl ovan och i Norra Sverige verkar det vara skralt med bensinare till provkörning. Tips på var de har denna kombo som demo mottages tacksamt. Åker på Sverigesemester strax så alla tips mottages. 2. Är det ngn som har liknande offert liggande? Verkar vara svårprutat.
Jo det var extremt svårprutat när vi beställde vår bil också... Känner man inte säljaren eller har avtal med dem så verkar det vara svårt som sagt... Gissar att det är lättare att pruta på dieslarna :( .
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
V70 T4 Classic Momentum. Automat, metallic, delbart drag - har fått priser runt 315 kkr
av perhall
valln skrev:Perhall du försöker skriva något klokt om bensinbilar och kampanjer men kan du skriva det mindre kryptiskt?
Tack. Ja, ung följande. http://www.bmw.se/se/sv/general/corpora ... rsikt.html

Här finns bara dieslar (utom 218i). Den som vill ha en 535iT och inte en 535dT (båda ungefär lika dyra i listan och snabba, båda sexcyl, båda samma utrustningsnivå - alltså en fråga om karaktär) eller en 528i och inte en 530d etc. får inte ta del av erbjudandena utan får istället listpris minus ramavtalsrabatt.

Råkade ut för detta med Audin. Ville hellre ha en 310 hk 3,0 TFSI. den går att beställa (det säljs 1-3 per år i Sverige) men jag hade fått punga ut med nästa 100 000 mer efter alla rabatter.

Så är det ju inte hos Volvo utan handlarna kan lika gärna sälja bensin som diesel eftersom kampanjerna på bensinare är klart förmånliga... ändå väljer de att i princip bara sälja diesel. Obegripligt!
Per

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]