Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goblin
Femen skrev:Oproffsigt av en gigantisk företag att inte möta kunderna förväntningar. Om det
är viktigt att se leveransstatusen för kunderna bör Volvo prioritera detta och ordna ett välfungerande leveransstatus. Varje kund är viktig för dagens bilindustri. Konkurrensen är så omfattande, numera har alla bilar sina kvalité på sitt sätt... Glöm inte att valmöjligheten är stort i marknaden... Jag valde Volvo därför att Volvo var min dröm bil.....
Det är mer proffsigt att stänga ner tjänsten istället för att ha en otillförlitlig prognos anser jag. Tycker det är rätt skönt faktiskt att de stängt ner den, nu slipper jag mina tvångstankar att jag måste logga in och se status hela tiden. :wink: VW, som är ett "gigantiskt" företag till skillnad från Volvo, t.ex. har ju endast 4 mail (om jag minns rätt) som de skickar ut beroende på var bilen är i kedjan. Ingen inloggningssida m.a.o...
av Femen
Goblin skrev:
Femen skrev:Oproffsigt av en gigantisk företag att inte möta kunderna förväntningar. Om det
är viktigt att se leveransstatusen för kunderna bör Volvo prioritera detta och ordna ett välfungerande leveransstatus. Varje kund är viktig för dagens bilindustri. Konkurrensen är så omfattande, numera har alla bilar sina kvalité på sitt sätt... Glöm inte att valmöjligheten är stort i marknaden... Jag valde Volvo därför att Volvo var min dröm bil.....
Det är mer proffsigt att stänga ner tjänsten istället för att ha en otillförlitlig prognos anser jag. Tycker det är rätt skönt faktiskt att de stängt ner den, nu slipper jag mina tvångstankar att jag måste logga in och se status hela tiden. :wink: VW, som är ett "gigantiskt" företag till skillnad från Volvo, t.ex. har ju endast 4 mail (om jag minns rätt) som de skickar ut beroende på var bilen är i kedjan. Ingen inloggningssida m.a.o...

Tyvärr är det inte många som har tvångstankar som du (två bils beställare) många av oss tycker att det är roligt att följa produktions förloppet. Hoppas att Volvo skickar ut fyra mejl och informerar oss om var bilen är i kedjan!
av ahlis1
Beställde ny bil i förrgår, förväntad leverans sep - okt. Hade gärna velat följa den på mitt volvo men det verkar vara kört. Tyvärr blir det inte heller någon BLIS då leverantören inte klarar leverera kamerorna.
av magnus855
ulf_gbg skrev:
magnus855 skrev:Äntligen har jag fått min bil och hunnit köra den en 50 mil, måste säga att jag är sjuuuukt nöjd, allting från komfort till drivlina å ljud osv osv, Kalasnöjd verkligen. En får tacka för alla tips på extra utrustning som jag läst om i alla andra trådar :) lägger upp en bild när jag har lämnat in på lackförseglingen :)
Grattis!!! Vad bidde det för något? Motor, utrustning osv.
Fick du någon BLIS i bilen?
Det blidde en V70 D4 AWD Classic Sport
-Delbart drag
-Laminerade samt tonade rutor
-Premium Sound med Sub
-Vinge
-Stänkskydd
-Elvärmare

Har väl antagligen glömt nått men det var de som var de viktigaste för mig :) Jodå blis fick jag med faktiskt :) Nu väntar bara polestar chippning sen ska den in på lackförsegling. Den var sjukt mycket snyggare i verkligheten än vad jag hade föreställt mig :)
av Veloman
Så var det kört, ingen bil till semestern trots säljarens löften i slutet av maj, bilen byggd sedan flera dagar men står i Torslanda och väntar på transport. Sälj företagets personal har börjat sina semestrar så kön att färdigställa bilarna när det kommer ..... Fabriken levererar och sedan lyckas man inte leverera och färdigställa bilen jag häpnar känns som Sverige 1970. Tråkigt för volvo som ansträngt produktionen och lyckas leverera att den minst värdeskapande länken sumpar hela kundrelationen. :evil:
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Veloman skrev:Så var det kört, ingen bil till semestern trots säljarens löften i slutet av maj, bilen byggd sedan flera dagar men står i Torslanda och väntar på transport. Sälj företagets personal har börjat sina semestrar så kön att färdigställa bilarna när det kommer ..... Fabriken levererar och sedan lyckas man inte leverera och färdigställa bilen jag häpnar känns som Sverige 1970. Tråkigt för volvo som ansträngt produktionen och lyckas leverera att den minst värdeskapande länken sumpar hela kundrelationen. :evil:
Vilket datum lade du beställningen? Mitt orderdatum var 16/5 och jag kommer hämta ut den den 24/7. Bilen ser ut att ha byggts den 29/6 så det tar tydligen ganska lång tid att fixa i ordning det sista hos handlaren...
av Femen
ulf_gbg skrev:
Veloman skrev:Så var det kört, ingen bil till semestern trots säljarens löften i slutet av maj, bilen byggd sedan flera dagar men står i Torslanda och väntar på transport. Sälj företagets personal har börjat sina semestrar så kön att färdigställa bilarna när det kommer ..... Fabriken levererar och sedan lyckas man inte leverera och färdigställa bilen jag häpnar känns som Sverige 1970. Tråkigt för volvo som ansträngt produktionen och lyckas leverera att den minst värdeskapande länken sumpar hela kundrelationen. :evil:
Vilket datum lade du beställningen? Mitt orderdatum var 16/5 och jag kommer hämta ut den den 24/7. Bilen ser ut att ha byggts den 29/6 så det tar tydligen ganska lång tid att fixa i ordning det sista hos handlaren...

Hoppas att detta stämmer att du får din bil den 24/7. Skriv gärna till oss när du fått din bil. Jag loggar in och läser din inlägg den25/7.
Användarvisningsbild
av ulf_gbg
Femen skrev:
ulf_gbg skrev:Hoppas att detta stämmer att du får din bil den 24/7. Skriv gärna till oss när du fått din bil. Jag loggar in och läser din inlägg den25/7.
I och med att jag har fått bekräftelse samt betalningsinformation tillskickat mig från leveransavdelningen så bör det stämma. Jag kan se i systemet att en internbeställning om montering av dragkrok har gjorts för den 22/7.
av Jojje62
Hoppades på leverans idag, bilen var preliminärbokad leveransservice i onsdags men dök aldrig upp :(

Men idag fick jag en spionbild av brosan som hade vägarna förbi.

Bild

Så till veckan borde det bli leverans :D
av ahlis1
Jag beställde min xc70 v.26 och har fått ett preliminärt leveransdatum v.44. Typiskt att de stänger fabriken för semester i 4 veckor...
Jag kan fortfarande ändra i min beställning men säljaren varnade mig för att det kan göra att min bil hamnar längre bak i kön.
Nån som har erfarenhet av detta?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 116
Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras