Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av woodpile
Har som kansje flere vet, en 2005 v70 2.0 Turbo. Motorkode B5204T5. Har de siste ukene begynt å ryke mere og mere og bruke olje.
Problemet er som følger, står å går en god stund på tomgang, så begynner det gradvis å komme mere og mere grå røyk . Kjører man opp turtallet, eller drar på ut av kryss, så røyklegger man det meste bak seg.Har i dag, vært hos en som kjenner volvo inn og ut. aksling turbo Turbo sjekket, ikke slark hverken inn eller ut og ingenting sideveis.Men en god del olje i intercooler rør

Ikke trykk i rør til peile pinne. Så begynte morroa, vi tenkte på å sjekke pluggene, for å se om det var indikasjoner der på slitte stempelringer. Men gjøken som har hatt bilen tidligere, har dratt pluggene så inni hælvete til, at det ikke er råd å få de ut, uten at de ryker. Og da er jo hælvete løs.
Så da er alternativet å bytte toppen? Eller har noen andre et bedre forslag. Tok i så det knaket med latmans arm. Og seriøst, ikke en av de 5 pluggene kom 1 mm :-(

Til slutt ga vi opp, turte ikke bryte mere, for plutselig så står jeg der uten bil og knekt plugg.
Hva er alternativet? Bytte motor? Å demontere og bytte topp på denne motoren er jo vel et lite helvete.

Så hva kan jeg da putte oppi som erstatning? Tenkte på 2.5 turbo motoren. V70R motor eller noe annet. Skal jeg først bytte, så kan jeg jo få litt mere power.
Ledningsnett, er det bolt on of? Hjerne må vel følge med ifra donor bil. Og motor må vel være fra samme årsmodell?
Håper noen kan hjelpe til. Er passe forbanna på hele bilen for øyeblikket, og ikke minst drittsekken som har dratt til pluggene med trykkluft pistol
Är det mycket olja i i intercoolern och rören läcker det olja igenom turbon. Olja som förbränns=blå/grå rök.
Tändstift som sitter riktigt hårt kan man ibland lossa med mutterknackare, varmkör motorn, spraya wd40 eller liknande och kör på med mutterknackare. Knäckt tändstift kan man i vissa fall få ut utan att behöva demontera toppen, hör runt med olika verkstäder, är det kunniga folk med rätt verktyg ska inte det vara något problem.

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o