Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
När började detta?
Efter uppgradering?
säker påa tt gasspjället är rent?

Hur kom dom fram til latt styrdonet är trasigt då inga felkoder hittades?
av erikeriksson
Hej igen, det jag är säker på är att själlhuset är kliniskt rent, har nämligen gjort det själv. Vet också att volvo kontrollerade detta.

Ja, det gjordes en uppgradering av mjukvara en tid innan, tror dock inte att problemet uppstod då.

Det var väl just för att det saknades felkoder problemet var svårlöst, enligt volvo kontaktades "experter" i Göteborg.

Jag hoppas och tror inte att volvo har lurat mig, vad tror ni, styrenheten är de fakto utbytt, och bilen går bra.

Har ändå en känsla av att det är något med motorspjället, luftmassemätaren eller gaspedalsgivaren som inte är riktigt 100 %.
Användarvisningsbild
av samcan
erikeriksson skrev:Hej igen, det jag är säker på är att själlhuset är kliniskt rent, har nämligen gjort det själv. Vet också att volvo kontrollerade detta.

Ja, det gjordes en uppgradering av mjukvara en tid innan, tror dock inte att problemet uppstod då.

Det var väl just för att det saknades felkoder problemet var svårlöst, enligt volvo kontaktades "experter" i Göteborg.

Jag hoppas och tror inte att volvo har lurat mig, vad tror ni, styrenheten är de fakto utbytt, och bilen går bra.

Har ändå en känsla av att det är något med motorspjället, luftmassemätaren eller gaspedalsgivaren som inte är riktigt 100 %.
Tjena !

Jag har en s60t5 som beter sig exakt som du nämner, käns knepigt att de borde vara databoxen ? , min bil funkar prima sålänge det är 13c och över i luften, då är de inge krångel som hälst, men är de kallare specielt -grader då håller den på o miständer o beter sig galet tills den blir varm , tar cirka 2min, om det är super kallt. Sen är de bara o tuta o köra, har flera gånger varit till verkstan men dem har inga felkoder så man vet ej vad som är fel, väldigt knasigt, får vänta tills nått ger sig då helt enkelt ,,
av erikeriksson
Hej, moderna motorer ska inte ha några tändmissar även om det är kallt, då är något fel. Ibland kan det ju vara enka fel som dålig tändstift, en dålig tändspole eller liknande.

Min bil tände klockrent trotts att den var svag. En annat intressant symtom på min bil, innan styrboxen byttes, var att motorn var mycket tystare än nu, men det hänger väl ihop med förtändningen.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]