- ons 08 jul 2015, 22:32
#987970
Åhfasen, kul med lite input. Jag har ju en 1.8F (trött liten sak förstås men ändå) som jag aldrig kört B95/98 i, enbart E85.
Volvo deklarerar inte (som du kanske märkt) olika siffror beroende på drivmedel men Teknikens värld mätte väl för några år sen upp en 1.8F från 125hk B95 till 136hk E85.
Upplever själv att motorn går väldigt rent och är rapp i responsen med E85, dock har jag ju inget att jämföra med men pga detta så ser jag heller ingen anledning till att byta till något som teoretiskt gör kärran tröttare. Framförallt inte då jag inte har lika många hästar att leka med som du. :D
Volvo deklarerar inte (som du kanske märkt) olika siffror beroende på drivmedel men Teknikens värld mätte väl för några år sen upp en 1.8F från 125hk B95 till 136hk E85.
Upplever själv att motorn går väldigt rent och är rapp i responsen med E85, dock har jag ju inget att jämföra med men pga detta så ser jag heller ingen anledning till att byta till något som teoretiskt gör kärran tröttare. Framförallt inte då jag inte har lika många hästar att leka med som du. :D
Nuvarande:
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld
Tesla Model 3 SR+ MY21
Tidigare:
Mini Cooper SE MY22 - Leasad
Volvo V90 T5 R-design MY18 - Såld
Volvo V50 1.8F MY08 - Såld
VW Golf 3 GT '94 - Såld