Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brezzz
Fullträff! :lol:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag bytte koppling på en Opel en gång, tre månader och 70 mil senare så var det dags igen. Då var tryckplattan i småbitar och helt blå...
Det svåra var att förklara för gamle Åke att det inte gick på garantin.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Sparkz skrev:Jag bytte koppling på en Opel en gång, tre månader och 70 mil senare så var det dags igen. Då var tryckplattan i småbitar och helt blå...
Det svåra var att förklara för gamle Åke att det inte gick på garantin.
Haha...så underbara det kan vara ibland!!, när lamellröken lägger sig på konsums parkering :lol:
Inte lika kul när jag fick en långsamrullande "lamellterminator" att backa in i fronten på min Beemer...så nu ska jag övertyga släkten om att Farfars körkort skall plockas....
Gubbens motivering när larmet i Hitlerkälken tjöt var att "det var nog himla känsligt" &" Jag såg inte att jag var så nära din bil", inte konstigt med tanke på all lamellrök tänkte jag.....
Men som Pappa säger: "Det värsta du kan kan göra en gammal man är tala om hans Potens & Bilkörning", och mycket riktigt är gubben tvärilsk på mig nu... :twisted:
OT: Jag tycker det skall vara obligatoriska körprov för äldre förare på samma sätt som glasögonkontroller med jämna mellanrum.
Vad tycker ni andra?
Användarvisningsbild
av C.W.
Men som Pappa säger: "Det värsta du kan kan göra en gammal man är tala om hans Potens & Bilkörning", och mycket riktigt är gubben tvärilsk på mig nu... :twisted:
OT: Jag tycker det skall vara obligatoriska körprov för äldre förare på samma sätt som glasögonkontroller med jämna mellanrum.
Vad tycker ni andra?
Håller med till 100%.
Skitsvårt att tala om för en släkt att de inte borde ha körkort. (försökte en gång med gumman, men fick sova i trädgården ett par nätter :D )
Då är det bättre att en 'neutral' läkare eller körkortslärare gör bedömningen och säger till.
Fegt??? javisst men bra för familjeförhållandet.
Låt oss säga ett körprov+läkarprov var tionde år upp till 65 i samband med körkortsbytet och sedan vart femte år därefter.

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]