Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Amandaqueen
Tjena!

Är såhär att min bil bettet sig mycket märkligt ett tag och jag har lagt upp trådar om det tidigare här men utan resultat,

Bilen startar sen efter tre sekunder dör den direkt, man får hålla på i typ 5 minuter sen går den bra igen :D men sen kommer samma fel igen random osv. En kompis som kan lite om bilar sa det är bränslepumprelät så ett nytt sådant har jag beställt från skruvat.se och det kom på posten idag :) nu till det lite pinsamma, Jag har öppnat huven och locken till säkringarna och det andra till "givarna", men var sitter bränslerelät? :?: :o Jag är inget bra på bilar, men kan någon snäll person ta bilder eller video och visa var den ska sitta ? Känner mig faktiskt en aning dum :oops:
Användarvisningsbild
av Nexus
Hoppas det hjälper med relät. Tycker det låter mera som antennringen till tändningslåset strular...
Användarvisningsbild
av Amandaqueen
Den har gått bra hitills så får se hur länge den går, känns mer piggare nu på något sätt, fast kan ju vara inbilning, får hoppas felet är fixat :P
Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motoro[…]