...

Moderator: Moderatorer

Tar mig, åter igen, friheten att hacka tråden. Denna (medvetna?) rödljuskörning fastnade på min kamera...
Hade bilisten haft polisen bakom sig hade det blivit 3000:- i böter och indraget körkort i minst 1 månad.

https://www.youtube.com/watch?v=JarAkMNspPM
vetten skrev:
Lajning skrev:Nollvisionen kommer för alltid vara en vision om såna här ägghuvuden får vistas i trafiken. Obligatorisk läkarkontroll, teorigenomgång och körprov det år man fyller 75 borde införas snarast.
Bara att hålla med där men jag tycker att 75år låter att vänta för länge, efter 40 borde det vara dags för en koll med både teori och körprov vart femte år, det kan ju inte fortsätta så här att har man en gång tagit körkort så kan man köra hur många år som helst.
Skulle inte ha några invändningar mot en sån lag fast jag är 66år själv, har flera bekanta som tog körkort på -70talet och som inte kört bil på 20år utan dom använder körkortet som leg enbart men bil och mc får dom köra.
Höll för övrigt att bli påbackad på en parkering häromdan, en farbror i 80årsåldern som inte verkade vare sej se, höra eller fatta något tror inte att han märkte mej fast jag tutade och sen stannade, gubbfaen körde lugnt iväg i 20km/h och såg allmänt förvirrad ur.
Tycker 40 låter bra! Då har man ändå haft kort i typ 20 år.. Bild Sedan införa årliga kontroller för personer över 70/75.

Körkort är ingen rättighet, det är ett privilegie :D
svergie2 skrev:
vetten skrev:
Lajning skrev:Nollvisionen kommer för alltid vara en vision om såna här ägghuvuden får vistas i trafiken. Obligatorisk läkarkontroll, teorigenomgång och körprov det år man fyller 75 borde införas snarast.
Bara att hålla med där men jag tycker att 75år låter att vänta för länge, efter 40 borde det vara dags för en koll med både teori och körprov vart femte år, det kan ju inte fortsätta så här att har man en gång tagit körkort så kan man köra hur många år som helst.
Skulle inte ha några invändningar mot en sån lag fast jag är 66år själv, har flera bekanta som tog körkort på -70talet och som inte kört bil på 20år utan dom använder körkortet som leg enbart men bil och mc får dom köra.
Höll för övrigt att bli påbackad på en parkering häromdan, en farbror i 80årsåldern som inte verkade vare sej se, höra eller fatta något tror inte att han märkte mej fast jag tutade och sen stannade, gubbfaen körde lugnt iväg i 20km/h och såg allmänt förvirrad ur.
Tycker 40 låter bra! Då har man ändå haft kort i typ 20 år.. Bild Sedan införa årliga kontroller för personer över 70/75.

Körkort är ingen rättighet, det är ett privilegie :D
Vilket är ganska egendomligt när det enligt alla undersökningar är just yngre som står för de flesta olyckorna i trafiken. :D
Mabuse skrev:
PTV skrev: Vilket är ganska egendomligt när det enligt alla undersökningar är just yngre som står för de flesta olyckorna i trafiken. :D
Word! :-)-)
Singelolyckor är det väl de är överrepresenterade i vill jag minnas? Hur som är ingen åldersgrupp felfri eller individ heller för den delen, man skukke kunna ha antingen var 5:e år oavsett tid för körkortsinnehav eller så dras snaran åt så antingen får man göra en uppvisning för att man kan framföra fordonet efter varje bot eller något liknande.

Men i vilket fall är det största problemet attityden till att visa hänsyn och hålla sig till regler och den sätts redan i tidig ålder och där missas det antagligen en del för många. Ta det exempel i en butik som jag handlade i för inte så länge sedan, en anställd sa till en mamma med barn att de inte får äta lösgodis i butiken och att de nu kommer att lägga på en femma för detta såvida de inte gärna vill bli anmälda för snatteri, mamman sa bestämt att de inte ätit något. Då den anställde pekade då på ungen som hade en halväten colanapp eller liknande i munnen. :mrgreen:

Hur som, ta hand om er :)
Hilmer, du skall nog fundera på att visa filmen för farbror blå, då ditt beteende efter kvinnans vidriga filbyte inte är något att skryta med... Två fel gör ju inte ett rätt har vi konstaterat tidigare...
Däremot är det ett jävla sätt att köra på, både framför dig men också framför husbilen :evil:
BennyL skrev:Hilmer, du skall nog fundera på att visa filmen för farbror blå, då ditt beteende efter kvinnans vidriga filbyte inte är något att skryta med... Två fel gör ju inte ett rätt har vi konstaterat tidigare...
Däremot är det ett jävla sätt att köra på, både framför dig men också framför husbilen :evil:
Jag är fullt medveten om att jag låg för nära, men om dom vill fokusera på detta istället för vårdslöshet i trafik, misshandel och smitning som kvinnan gjort sig skyldig till så är jag man nog att ta det!
  • 1
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 356

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]